וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגן על הלקוח האנלוגי בעולם דיגיטלי

אבשלום וילן

21.5.2008 / 16:34

חברת הכבלים מכוונת לסגירת הרשת האנלוגית. אוכלוסיית הצרכנים של הממיר האנלוגי מונה קשישים, שאינם עומדים בקצב התקדמות הטכנולוגיה ואנשים מעוטי יכולת שיש להגן עליהם

אחד מתפקידיה של מועצת שידורי הכבלים והלוויין הוא הגנה על האינטרסים הציבוריים של מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. לצד חובתה של המועצה להגן על השבחת השירותים, השידורים וגיוון התכנים בערוצים המשודרים, עומדת גם חובתה להגדלת ההיצע וחופש הבחירה למנויים וצמצום המחירים.

מתוך קהל הצרכנים של חברת הכבלים, מהווים 200 אלף מנויי הממיר האנלוגי ועוד מאות מנויים המחזיקים בביתם ממיר אנלוגי בנוסף לדיגיטלי, פלח אוכלוסייה לא מבוטל, הראוי להתייחסות מכבדת. אוכלוסיית צרכנים זו מונה קשישים, שאינם עומדים בקצב התקדמות הטכנולוגיה ואנשים מעוטי יכולת, שידם אינה משגת לשדרג את הממיר שברשותם לממיר דיגיטלי, והממיר האנלוגי הוא החלון שלהם לעולם התקשורת וכולל את ערוצי הטלוויזיה הבסיסיים ביותר. גם צרכנים אלה זכאים לממש את זכותם הדמוקרטית לקבל מידע באמצעות כלי תקשורת מרכזי ולצרוך תקשורת במחיר נמוך ונגיש יותר, המותאם ליכולתם ולמגבלותיהם הכלכליות.

מספר מנויי הממיר האנלוגי של HOT מתמעט הולך. החברה לא מאפשרת ללקוחות חדשים להתחבר לממיר האנלוגי מתוך מטרה להפחית את מספרם עד לקבלת אישור רגולטורי לסגירת הרשת האנלוגית כולה. מהלך זה נמשך כבר כמה שנים ומיועד להעביר את מנויי הממיר האנלוגי לשירותי הממיר הדיגיטלי. כך, עלולה HOT להותיר את ציבור צרכניה, מנויי הממיר האנלוגי - עם מספר פוחת והולך של ערוצים, או להותירם ללא אפשרות לצרוך תקשורת במחיר מותאם.

בין ערוצי הממיר האנלוגי העלולים להיות מוסרים ממנו ישנם ערוצים כמו ערוץ הקניות, שמאפייניו נותנים מענה לצרכנים המתקשים בביצוע רכישות באופן פיסי ואוכלוסיית הפריפריה המרוחקת ממוקדים מסחריים. כבר ב-2001, עם כניסת שיטת השידור הדיגיטלית, הגדירה הוועדה לפניות הציבור ש"אין להותיר את הבטחת איכות השירותים בידי כוחות השוק, ויהיה צורך בהתאמת החקיקה הקיימת למציאות המתפתחת", מתוך תחזית כי חברה מסחרית עלולה להעמיד את ענייניה הכלכליים מעל טובת הציבור.

הערוצים הישראלים ברשת האנלוגית כגון הערוצים 1, 2, 9, 10 ו-24 המספקים עבודה ופרנסה למאות ואלפי עובדים, מהווים חלק בלתי נפרד מהחיבור של אותם מנויים לתקשורת ולתרבות הישראלית. חובתנו כחברה דמוקרטית להגן על השכבות החלשות באוכלוסייה מפני מהלכים כלכליים מסחריים העלולים לפגוע בהם, ואסור למנוע מאותם בתי אב את האפשרות לצרוך מידע תקשורתי ולטפח תרבות צרכנית המותאמת לצורכיהם ולמגבלותיהם, במחיר המותאם ליכולתם.

הכותב הוא ח"כ מטעם מרצ וחבר ועדת הכלכלה

  • עוד באותו נושא:
  • כבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully