וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: "הבנקים ירוויחו"

רותם סלע

22.5.2008 / 10:27

בבנק ההשקעות מעריכים כי הבנקים יהנו מסביבת המקרו הנוכחית. לעומתם תאט כלכלת ישראל עקב האינפלציה ועליית השקל

"הבנקים צפויים להרוויח", כותבים ב-UBS בסקירה על מצב הכלכלה ושוק ההון הישראלי בסביבה של אינפלציה גבוהה ושקל חזק, ובעוד הבנקים מרוויחים צופים בבנק ההשקעות כי הכלכלה הישראלית צפויה להאט לנוכח פגיעה צפויה ביצוא. בראש המרוויחים מהאינפלציה מציבים ב-UBS את הבנקים. בבנק ההשקעות מאמינים כי הבנקים צפויים להרוויח מעליית המדד בעקבות "חשיפה חיובית לאינפלציה". בעוד שרוב הלוואות הבנק צמודות מדד, חלק גדול מהפיקדונות הם שקליים, כך שמרווחיו של הבנק עולים וכך גם רווחיו.

כמו כן, לא צופים ב-UBS פגיעה בחברות הסלולר הנהנות מ"כוח תמחור רב" שיאפשר להם לגלגל את עלויות האינפלציה ללקוחות ובכימיקלים לישראל שהשפעותיו השליליות של הדולר החלש מתקזזות עם העלייה במחירי הדשנים ממנו היא נהנית. בצד המפסידים מאמינים ב-UBS כי נראה פגיעה בדו"חות הרבעון השני בעקבות עליית המדד בחברות הממונפות ובראשן בחברות הנדל"ן והאחזקות. "אנו מעריכים כי 50% מהחוב הישראלי צמוד למדד המחירים, אי לכך, עליה במדד מתרגמת לעלייה בתשלומי הריבית על החוב", כותבים ב-UBS.

כמו כן מציינים בבנק ההשקעות גם את היצואנים, ובראשם את חברות ההיי-טק. עליית השקל מול הדולר והיורו צפויה לפגוע בהם קשות, וכיוון שהיצוא מהווה כשליש מהכלכלה הישראלית, הוא צפוי לפגוע קשות גם בה וליצור סביבת צמיחה נמוכה יותר.

לסיכום ממליצים ב-UBS להחזיק בסביבה הכלכלית המאתגרת מניות של בנק לאומי (-1.09% , 1727.0), כימיקלים לישראל (3.32% , 218.0) שאיננה צפויה לסבול מירידת הדולר בזכות העלייה במחירי הדשנים ופרטנר (3.32% , 218.0), שנהנית לטענת UBS יחד עם חברות הסלולר האחרות מ"כוח תמחור רב" שיאפשר להם לגלגל עלייה אפשרית בהוצאות הלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • ubs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully