וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים ישלמו ביוקר על הקרנת יורו 2008

משה הרוש

22.5.2008 / 13:07

בעלי מסעדות, פאבים ובתי קפה קיבלו בימים האחרונים מכתב מחברת צ'רלטון ובו דרישה לתשלום של 15 אלף שקל ואיום בתביעה

משחקי יורו 2008 שייערכו בחודש הבא בשווייץ ובאוסטריה יהיו ללא ספק אחד מאירועי הספורט הגדולים השנה: שלושה שבועות של קרנבל כדורגל אירופי שירתק עשרות מיליוני צופים בעולם. אלא שבעבור לא מעט אנשים התענוג לא יהיה זול. לא מעט בעלי מסעדות, פאבים ובתי קפה נדהמו לקבל בימים האחרונים מכתב מחברת צ'רלטון, בעלת הערוצים ספורט 1 ו-2 - המשודרים תמורת תשלום בכבלים ובלוויין - והמחזיקה בזכויות שידור המשחקים, שבו היא מזהירה אותם לבל יערכו הקרנות פומביות של המשחקים ללא הסדר תשלום עמה. החברה דורשת תשלום מראש של 15 אלף שקל, לא כולל מע"מ, על הקרנה בבית עסק המכיל עד 100 מקומות, שתמורתו יוכלו להקרין את כל 31 המשחקים ללקוחותיהם. החברה התריעה כי כל בית עסק שיערוך הקרנה פומבית ללא הסדר התשלום עמה יהיה חשוף לתביעות משפטיות מצדה.

בעלי עסקים רבים התקוממו על שצ'רלטון תובעת מהם תשלום גם על המשחקים שישודרו בערוץ 10, שרכש מצ'רלטון זכויות שידור ל-19 מתוך 31 משחקים, ובהם כל המשחקים מרבע הגמר ועד משחק הגמר. 12 המשחקים הנותרים משודרים בערוצי הספורט של צ'רלטון. "אם היה מדובר רק בשידורים בערוצי התשלום עוד אפשר היה להבין", אמר דיוויד לוי, בעלי מסעדת אוונגרד בתל אביב. "אבל זה הזוי שדורשים גם תשלום על שידורים בערוץ 10. זו חוצפה שאין כדוגמתה".

תלונות בעלי העסקים הגיעו גם לאוזני הרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין, שפתחו בבדיקה משפטית מקיפה לבחינת חוקיות הדרישה. "דרישת צ'רלטון מבתי עסק לתשלום עבור הקרנת פומביות בערוציה נמצאת אצלנו בבדיקה", מסר יו"ר המועצה הנכנס ניצן חן, שערוצי התשלום מצויים תחת אחריותו.
ב-2006 התעורר כעסם של בעלי העסקים, כאשר צ'רלטון תבעה תשלום בעבור הקרנת משחקי המונדיאל - ששודרו אז רק בערוצים בתשלום.

מהרשות השנייה נמסר: "זכויות השידור אינן בתחום פעילותינו, אולם העניין ייבדק מול זכויותיו של ערוץ 10, הכפוף לנו". מערוץ 10 נמסר כי "אין לנו צד בעניין. זה בין צ'רלטון לאופ"א".

מנהל המחלקה העסקית של צ'רלטון, אלכס ויינשטיין, מסר בתגובה: "הזכויות על הקרנות פומביות חלות על כל הערוצים, כולל ערוץ 10. חוות הדעת המשפטית שלנו שונה מזו של המועצה. את התמחור קבענו על פי קריטריונים מסוימים ולפי מניין מקומות בעסק. מבחינתנו, אין פה עבירה על החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully