וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט צנח ל-130.7 דולר

מיכל רמתי

22.5.2008 / 22:45

החוזים על הנפט בבורסת הסחורות של ניו יורק נסגרו בירידה, לאחר שמחירה של חבית כבר שהה ברמת שיא של מעל 135 דולר

מחיר הנפט הגולמי נסגר בירידה של יותר מ-2 דולרים לחבית לאחר שמוקדם יותר הבוקר חצה רמה של 135 דולר לחבית. עד כה החודש, זינק הנפט ב-18% בעוד שתחזיות הכלכלנים מצביעות על המשך העליות בשל הביקוש הרב ומגבלת התפוקה.
החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה ביולי נסגרו בירידה של 1.7% לרמה של 130.74 דולר לחבית בניו יורק. במסחר האלקטרוני נרשם שיא בגובה 135.09 דולר לחבית. העלייה מגיעה בעקבות ירידה בלתי צפויה במלאי הנפט בארה"ב בשבוע שעבר, ויחד עם הורדת תחזית התפוקה של סוכנות האנרגיה הבינלאומית. מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-5.32 מיליון חביות ל-320.4 מיליון חביות בשבוע שעבר, הירידה החדה ביותר מזה 4 חודשים. מלאי הבנזין ירד ב-755 אלף חביות והפתיע את האנליסטים שציפו לעלייה במלאי. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), גוף המייעץ ל-27 מדינות, הודיעה כי בכוונתה להפחית את תחזית אספקת הנפט שלה לטווח הארוך. הסוכנות תפחית את תחזית התפוקה שלה ל-100 מיליון חביות ביום ב-2030, לעומת תחזית קודמת לתפוקה של 116 מיליון חביות ביום.

שר הנפט של קטאר אמר כי לאופ"ק אין "תרופת פלא" למחירי הגבוהים. “אנחנו כבר לא בשליטה", אמר שר הנפט של לוב, שכרי גאנם, לסוכנות הידיעות בלומברג. “אופ"ק מייצרת כל מה שבאפשרותה. העליות נובעות מספקולציות, גיאופוליטיקה, שחיקת הדולר". התנודתיות החדה בשוקי הנפט מיוחסת, בין היתר, למימוש רווחים בקרב סוחרים או סגירת פוזיציות המהמרות על ירידה במחירי הנפט. לפי נתוני בורסת הסחורות של ניו יורק, הזינוק של הנפט מוקדם יותר הבוקר נובע מנסיונם של סוחרים שהימרו על ירידת מחירים לגדר את הסיכון ולכסות הימורים אלו. מספר החוזים העתידיים הקיימים, נתון שירידתו מצביעה לרוב על רכישות חוזים שנועדו לכסות פוזיציות המהמרות על ירידה של מחירי הנפט, ירד ב-8.1% בשבוע האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully