וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: "ניתן לבצע הגדלה של הרכיב המנייתי בתיק"

נתן שבע

23.5.2008 / 12:44

כלכלני הבנק סבורים, כי "חשוב לבצע את הגדלת הרכיב באופן מדוד ומבוקר, תוך בחינה קפדנית של כל מניה על פי תוצאות החברה"

הבורסה בתל אביב שמרה על יציבות בשבוע האחרון - אם כי התנודתיות בין ימי המסחר היתה חדה יחסית. בסך הכל השלימה הבורסה (מדד תל אביב 100) זינוק של כ-18% מאז השפל אותו רשמה במארס תוך מחזורי מסחר ערים בימי העליות - והיא רחוקה ב-14% מהשיא שהיה לפני שבעה חודשים.

"לאחר בחינת המשוואה בין הסיכונים לבין הפוטנציאל בשוק", מעריכים בבנק הפועלים כי "ניתן להתחיל ולבצע הגדלה זהירה של הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות. חשוב לבצע את הגדלת הרכיב באופן מדוד ומבוקר, תוך בחינה קפדנית של כל מניה על פי תוצאות החברהו ותוך ביצוע הגנות". בבנק הפועלים מציינים עוד כי דו"חות החברות שכבר פורסמו מלמדים כי לפי שעה החברות הציבוריות צולחות את המשבר בהצלחה יחסית - וחלק מההנהלות מציגות תחזיות חיוביות גם להמשך השנה.

מנגד, מציין האנליסט ירון פרידמן ממחלקת המחקר של הבנק, שאסור להתעלם מהסיכונים שעודם קיימים ובראשם החשש שמא משבר האשראי הגלובלי טרם גווע. "במישור המקומי התפרסמו נתונים מאקרו כלכליים אשר הצביעו על האטה במשק - וישנו חשש מפני המשך הפגיעה בצריכה הפרטית וביצוא. מדובר, בשני הקטרים המרכזיים של הכלכלה המקומית בשנים האחרונות".

שני מדדים מרכזיים צפויים להתפרסם בשבוע הקרוב - הצמיחה והריבית. ביום ראשון תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני החשבונאות הלאומית לרבעון הראשון ובראשם נתוני צמיחת התוצר. הנתונים צפויים להיות מושפעים מהנעשה בעולם - כאשר בארה"ב צמח התוצר ברבעון הראשון בשיעור מינורי של 0.6% בלבד. הודעה חשובה אחרת צפויה ביום שני, עת יפרסם בנק ישראל את שיעור הריבית במשק ליוני. לאור המדד הגבוה באפריל - צפוי בנק ישראל להעלות את הריבית אך בבנק מציינים כי גם אם תועלה הריבית בשיעור של 0.5%, מדובר עדיין ברמת שפל של הריבית במונחים היסטוריים בישראל. כך שלעלייה שכזו השפעה מתונה יחסית על שוק המניות.

בבנק לאומי מציינים כי רמת המכפילים בשוק נוחה למשקיעים בעלי אופק השקעה ארוך טווח. עם זאת, בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך מתאם גבוה עם השווקים הבינלאומיים. עבור משקיע סולידי לטווח קצר מציעים בבנק להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות תוך התמקדות בענפים דפנסיווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully