וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת יאהו פוחדת מהשתלטות אייקאן

23.5.2008 / 15:10

דחתה למועד בלתי ידוע את מועד ישיבתה השנתית שתוכננה להתקיים ב-3 ביולי, בעקבות איומי ההשתלטות של המשקיע המיליארדר

הנהלת ענקית האינטרנט יאהו דחתה אתמול למועד בלתי ידוע את מועד ישיבתה השנתית שתוכננה להתקיים ב-3 ביולי, בעקבות איומיו של המשקיע המיליארדר קרל אייקאן להחליף את דירקטוריון החברה. אייקאן, המתנגד לדחיית הצעת הרכישה שהגישה מיקרוסופט ליאהו, תיכנן להציב דירקטורים בהנהלה ולקיים הצבעה על ההצעה. אולם, יאהו הודיעה כי היא מציבה את 9 הדירקטורים הנוכחייים שלה לבחירה מחדש בישיבה השנתית של בעלי המניות.

על פי מנגנון ההצבעה - Proxy, בחברות אמריקאיות, יכול משתלט פוטנציאלי לשכנע את בעלי המניות להצביע על מינוי דירקטורים משלו, ובכך להחליף את הנהלת החברה. שני משקיעים לא מזוהים התכוונו להציע עצמם לתפקיד דירקטורים בישיבה, ומשקיע שלישי התכוון להציע דירקטורים נוספים. הנהלת החברה מסרה כי הדירקטורים המוצעים אינם עומדים בדרישות הסף של המועמדות, ולכן ייפסלו. יאהו הודיעה כי לא תחליף את הדירקטור הפורש ארתור קוזל שהצטרף למשפחתו באירופה, ותשאיר את מספר הדירקטורים על תשעה בלבד. בהודעת שמסרה יאהו לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) נאמר כי החברה דחתה את מועד הישיבה השנתית כדי להתכונן כראוי לקרב ה-Proxy שמחכה לה. יאהו דחתה בחודשים האחרונים הצעות חוזרות ונשנות מצד מיקרוסופט לרכוש אותה. מחיר ההצעה האחרון שהגישה ענקית התוכנה עמד על 47.5 מיליארד דולר. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, מיקרוסופט הודיע בתחילת החודש כי היא זונחת את הצעתה, אך בימים האחרונים נמסר על קיום משא ומתן עם יאהו לרקימת עסקה חלופית.

מייסד ומנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, נמצא תחת לחצים כבדים של משקיעים לבצע את המכירה למיקרוסופט, אך מנכ"ל יאהו, רוי בוסטוק, ביקר את הגישה התוקפנית של אייקאן ודחה את ההאשמות כי דירקטוריון החברה נהג באופן "לא רציונלי" במגעיו עם מיקרוסופט. גורמים ברשות לניירות הערך האמריקאית מעריכים כי הישיבה השנתית תתקיים בסוף יולי. זו הפעם השנייה בה דוחה יאהו את הישיבה שנערכת בדרך כלל בחודשים מאי או יוני. הדחייה הנוכחית מאפשרת להנהלה מספיק זמן כדי לתכנן קו הגנה מפני ניסיונות ההשתלטות של אייקאן, או כדי לבצע את המכירה למיקרוסופט, טוענים אנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully