וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין הורה לריבלין לא לפעול להדחת 3 דירקטורים בבזק

הארץ

18.10.2001 / 8:12

הדירקטורים - שלומית איתן, עזריאל נבו ועליזה שלוס - לא השלימו כהונת 3 שנים

מאת הדר חורש

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הורה לשר התקשורת, ראובן ריבלין, לא לפעול להדחת שלושה דירקטורים בבזק שלא השלימו תקופת כהונה בת שלוש שנים. המדובר בדירקטורים שלומית איתן, עזריאל נבו ועליזה שלוס.

דירקטורים בחברות ממשלתיות מתמנים לתקופה של שלוש שנים. השר הממונה אינו רשאי להדיחם לפני תום תקופת כהונתם, אלא אם הם לא יכולים למלא את תפקידם מסיבה כלשהי, הסתבכו בפלילים או נעדרו מיותר משש ישיבות ברציפות. בשנה שעברה שונו סעיפי חוק החברות הממשלתיות, וכהונת דירקטורים בחברות דורשת אישור מחדש בחתימת השר הממונה בכל אסיפת בעלי מניות. התיקון חל רק על דירקטורים שמונו לאחר תיקון החוק, כלומר החל מהשנה שעברה. השינוי בוצע על מנת לאפשר לבעלי שליטה בחברות מופרטות להחליף את הדירקטורים, שמונו על ידי הממשלה, בדירקטורים מטעמם.

ריבלין ביקש לנצל את הצורך באישור מחודש על מנת להביא לפרישתם של שלושה דירקטורים בבזק, אשר מונו בתקופת קודמו, בינימין בן אליעזר, ולמנות במקומם דירקטורים מטעמו. רשות החברות הבהירה למשרד התקשורת כי השינוי בחוק נועד לצרכי ההפרטה ואין לנצלו לצורך הדחת דירקטורים ומינוי אחרים במקומם מסיבות פוליטיות. ריבלין עמד על זכותו שלא לחתום על מינוים מחדש של שלושת הדירקטורים ורשות החברות פנתה ליועץ המשפטי בפרשה.

ביום שני בערב העביר היועץ לרשות ולמשרד התקשורת את חוות דעתו, הקובעת כי ריבלין אינו רשאי לבצע את ההדחה. ריבלין אמר אתמול בתגובה כי אף שאינו מסכים עם עמדת היועץ, הוא מחויב לקבל את עמדתו. עם זאת הוא מתכוון לנצל את אסיפת בעלי המניות של בזק, שאמורה להיערך ביום שני הקרוב, על מנת לאייש ארבעה מקומות פנויים בדירקטוריון באנשים מטעמו.

ריבלין מתכוון למנות לדירקטוריון את אשת העסקים וחברת מרכז הליכוד רחל קרמרמן, תא"ל במיל. אמאל אסעד, הכלכלן שילה ליפשיץ ואת ניצב בדימוס שמעון לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully