וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם האגודות אישר את פנקס חברי אגודת קו-אופ; בכך נסללת הדרך לבחירות

הארץ

18.10.2001 / 8:12

אם תתקבל החלטה על קיום בחירות - מהלך שבו תומך שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי - ניתן יהיה לקיימן בתוך שלושה עד ארבעה חודשים

מאת בן-ציון ציטרין

רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, אישר סופית את פנקס החברים באגודת קו-אופ הרבוע הכחול. זליגמן חתם על ההחלטה ביום שני ובימים הקרובים היא תועבר לוועד הממונה באגודה לשם פרסומה ברבים.

עם פרסום הרשימה נסללת למעשה הדרך הרשמית לקיום בחירות חדשות למוסדות האגודה, במקום הבחירות שבוטלו ב-99', שבעקבותיהן מונה באוגוסט 2000 ועד ממונה לניהול עסקי האגודה. אם תתקבל החלטה על קיום בחירות - מהלך שבו תומך שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי - ניתן יהיה לקיימן בתוך שלושה עד ארבעה חודשים.

על פי פנקס החברים שאישר זליגמן, נימנו באגודה 12,714 חברים חיים ו-8,931 בעלי מניה שהיו חברים טרם מותם. זליגמן אימץ את הנתונים שמסר לו החוקר המיוחד רו"ח יהודה בר לב, החוקר השני שמונה על ידו לאיתור ומניין חברי האגודה.

בר לב הגיש דו"ח ראשוני באפריל שבו נימנו 12,592 חברים חיים ו-8,897 חברים מתים. בשלב ההסתייגויות מהדו"ח התקבלו במשרד החוקר המיוחד כ-2,000 פניות. בספטמבר הגיש בר לב לזליגמן דו"ח מעודכן, שאושר כאמור השבוע. מהדו"ח עולה כי בשלב הערעורים גדל מספר החברים החיים ב-122 ומספר המתים - ב-34.

הרשם מציין בהחלטתו כי הוא ער לאפשרות שיצוצו חברים או יורשים, שיגלו כי ברשותם תעודת מניה באגודה. הוא אומר כי הם יוכלו לפנות בהליך משפטי מתאים לשם צירופם לפנקס. ואולם זליגמן מטיל ספק בהימצאותם של רבים שלא נמנו, לאחר ארבע שנים של פעילות חקירתית מאומצת המלווה בפרסום מודעות בעיתונות ואסיפות של חברים.

הרשם אינו מתייחס בהחלטתו למעמדם של 30-40 אלף הבלתי מאותרים. לעומת זאת הוא נוטה לאמץ את עמדת החוקרים, שלפיה המקור של הרשומות הרבות המופיעות בקובץ הבלתי מאותרים הוא ברישומים כפולים של חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully