וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

23.5.2008 / 23:44

העלייה החדה במחירי הנפט שלחה את הבורסה בניו יורק לירידות שערים. נאסד"ק איבד 0.8% ודאו ג'ונס נחלש ב-1.2%

יום המסחר האחרון של השבוע ננעל בירידות שערים חדות על רקע העלייה החדה במחירי הנפט שנגע במהלך המסחר ברף 133 הדולרים לחבית ועל רקע הנתונים השליליים בנוגע לשוק הדיור האמריקאי. לפני המסחר עוד קיוו המשקיעים להמשך הירידה במחירי הנפט שהחלה אמש אך הזינוק המחודש במחירי הזהב השחור שלחו את השוק למגמה שלילית. את הירידות הובילו מגזר הבנקאות ובראשו בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שמנייתו איבדה כ-6% במהלך המסחר.

המסחר היה דליל מהממוצע לאור סוף השבוע של יום הזיכרון האמריקאי. בשל כך לא יתקיים מסחר בארה"ב ביום שני הקרוב ושבוע המסחר הקרוב יפתח רשמית ביום שלישי.

נאסד"ק איבד 0.8% לרמה של 2,444 נקודות והשלים נפילה שבועית של 3.3%. דאו ג'ונס נחלש ב-1.2% לרמה של 12,4790 נקודות ואיבד 3.9% בסיכום שבועי. מדד S&P 500 ירד ב-1.3% לרמה של 1,375 נקודות ונסוג 3.5% מרמתו ביום שישי שעבר.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי אגרות החוב לתקופה של 10 שנים, של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.09% לרמה של 3.831%.

בזירת המקרו: כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש אפריל בארה"ב שהציגו עליה של 10.5% במאגר הבתים שמוצעים למכירה בארה"ב. נתון זה מהווה שיא שלילי של 23 שנה במכירות הבתים הקיימים.

הנפט ננעל במחיר של 131.87 דולר לחבית לאחר שאמש נגע בשיא שמעל 135 דולר לחבית. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, מקור הזינוק ברכישות משקיעים שניסו לכסות על הפסדים שנגרמו מהימורים על כך שמחיר הנפט ייפול. להערכת בלומברג מדובר בסימנים מובהקים לכך שהמשקיעים מבצעים רכישות פאניקה של אופציות "שורט" המבטיחות רווח אם המחיר יירד, וגורמות להפסדים במקרה של עליות. אם המחזיקים באופציות אלה מבחינים שהמחיר עולה, הם מזדרזים ורוכשים אותם כדי להציל את רווחיהם.

הנהלת ענקית האינטרנט יאהו (סימול YHOO) דחתה אתמול למועד בלתי ידוע את מועד ישיבתה השנתית שתוכננה להתקיים ב-3 ביולי, בעקבות איומיו של המשקיע המיליארדר קרל אייקאן להחליף את דירקטוריון החברה. אייקאן, המתנגד לדחיית הצעת הרכישה שהגישה מיקרוסופט ליאהו, תיכנן להציב דירקטורים בהנהלה ולקיים הצבעה על ההצעה. אולם, יאהו הודיעה כי היא מציבה את 9 הדירקטורים הנוכחייים שלה לבחירה מחדש בישיבה השנתית של בעלי המניות.

קמעונית הביגוד האמריקאית גאפ (סימול GPS) נסחרה על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. החברה פיספסה את תחזית הרווח והמנייה נחלשה ב-1.9%.

יצרנית התרופות פריגו (סימול PRGO) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת התרופות האמריקאית הפרטית פנטק (Pentech) להקמת חברה משותפת בארה"ב שתיקרא קוברק (Cobrek) פריגו תזרים 12.5 מיליון דולר בתמורה לאחזקה קטנה מ-20%.

פנטק, שמתמחה במחקר ובפיתוח של תרופות נישה גנריות, תתרום לקוברק את תיק המוצר שלפיו הגישה בקשה לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לאשר גירסה גנרית לקצף Luxiq שפיתחה חברת קונטיקס (Connetics), ומשמש לטיפול בדלקת עור בקרקפת. מכירות הקצף במונחי מחיר תרופת מקור בארה"ב הגיעו ל-34 מיליון דולר.

יצרנית המתגים לרשתות תקשורת וראז (סימול VRAZ) ממשיכה במגמה השלילית ואיבדה עוד 3.1% לאחר שנחלשה אמש בכ-2.5% בעקבות דיווחה לפיו קיבלה מבורסת נאסד"ק התראה לפני מחיקה מהמסחר לאחר שלא הגישה בזמן את דו"חותיה. החברה הודיעה כי בכוונתה לבקש שימוע, במטרה למנוע את מחיקתה, תוך שהיא מודעת כי אין בכך בכדי למנוע לחלוטין את האפשרות כי מנייתה תוסר מרשמית המניות הנסחרות בבורסה. עד לקבלת החלטת הוועדה, תמשיך מניית וראז להיסחר בנאסד"ק.

בין המניות הישראליות שבלטו במסחר בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית האנרגיה האלטרנטיבית אורמת שנחלשה ב-1.8%, את ספקית פתרונות התפעול והצילום נייס שאיבדה 1.8% את יצרנית השבבים טאואר שאיבדה 2% ונסחרת במחיר של 1 דולר - הרף המינימאלי למסחר בבורסת נאסד"ק; את יצרנית תוכנות האבטחה צ'ק פוינט שנחלשה ב-0.7%, את יצרנית התרופות טבע שחלשה ב-1% ואת יצרנית מסופוני החיוב וריפון שהוסיפה 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully