וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטור ממס לזרים יינתן חלקית גם לקרנות ותיקות

הארץ

18.10.2001 / 8:20

הפטור הגורף ממס יינתן רק לקרנות הון סיכון חדשות; לקרנות קיימות יינתן פטור חלקי ממס בשיעור של עד 20% לגבי אותו נתח הון שעדיין לא הושקע

מאת עודד חרמוני

למרות חילוקי דעות ביניהם, נציבות מס הכנסה ואיגוד קרנות ההון סיכון הישראלי קרובים לחתימה על הסכם הבנות על אופן יישום הצהרת שר האוצר, סילבן שלום, לגבי הפטור ממס למשקיעים זרים בקרנות ההון סיכון הישראליות. מההסכם עולה כי הפטור הגורף ממס יינתן רק לקרנות הון סיכון חדשות. בנוגע לקרנות קיימות, יינתן פטור חלקי ממס (בשיעור של עד 20%) לגבי אותו נתח הון שעדיין לא הושקע. בשני המקרים הפטור ממס מותנה בהשקעת 20% לפחות מהון הקרן, בניכוי דמי הניהול, בחברות המתאגדות ופועלות בישראל.

הסכם הכוונות שנוסח בשבוע האחרון על ידי הוועדה המשותפת של הקרנות ונציבות מס הכנסה, מציע לתת פטור מלא ממס למשקיעים הזרים בקרנות הישראליות שישלימו את גיוס ההון שלהן במסגרת הסכם רולינג עם הנציבות, לאחר 24 בספטמבר ועד 2004. לפי ההצעה, קרנות שיסיימו את גיוס ההון לאחר 2003, יידרשו להשקיע לפחות 30% מההון בחברות ישראליות.

במסגרת ההסכם ניתן, לראשונה, גם פתרון לקרנות הוותיקות שהשלימו את גיוס ההון שלהן לפני הצהרת שלום ושהמשקיעים הזרים בהן לא היו אמורים לקבל פטור ממס על ההשקעות העתידיות שלהם במסגרת הקרן. נציב מס הכנסה, יוני קפלן, שיזם את מתן הפטור הזמני למשקיעים זרים עד 2004, המליץ לשר האוצר להחיל את הצהרתו גם על הקרנות הוותיקות, בכדי למנוע אי עמידה במחוייבויות של משקיעים זרים קיימים בקרנות הללו.

הוועדה המשותפת הוקמה על ידי קפלן באוגוסט 2000, לאחר שהועלה חשש לכפל מס על משקיעים זרים בקרנות הישראליות. הוועדה כוללת את נציגי איגוד הקרנות בראשות יו"ר האיגוד, יגאל ארליך, רואי החשבון דורון כוכבי ועמית אורינג ממשרד קוסט פורר גבאי (ארנסט אנד יאנג) ועו"ד אלדר בן רובי ממשרד הרצוג פוקס נאמן. נציג הנציבות בוועדה הוא יועץ הנציב, משה אשר.

לפי ההבנות, יתחייבו הקרנות הישראליות שסיימו את גיוס ההון שלהן עד 2003 להשקיע במסגרת הסכמי הרולינג המקנים פטור למשקיעים הזרים, 20% מההון בחברות שהתאגדו בישראל ושעיקר פעילותן בישראל. קרנות שישלימו את גיוס ההון

לאחר 2003 ועד 2004, יחויבו להשקיע 30% מההון שיגייסו בחברות ישראליות, במטרה למנוע את המשך בריחת החברות הישראליות לחו"ל.

הוועדה המשותפת של הנציבות ואיגוד הקרנות היתה אמורה לחתום על מסמך ההבנות שהושג השבוע. אך בגלל חילוקי דעות בין הצדדים בנוגע לטיפולה של הנציבות בקרן שאינה עומדת בהסכמי ההשקעה בחברות ישראליות, נראה שהיא תידחה. מבחינת מס הכנסה, הפרה של ההסכם צריכה לגרור מיסוי מלא על פי הרולינג, בשיעור של 20% ואילו בקרנות אומרים כי המס שיוטל על המפרים צריך להיות חלקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully