וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 1% במכירות הבתים הקיימים בארה"ב

אשר שכטר

24.5.2008 / 11:57

למרות נפילה של 8% במחירים, נסק מלאי הבתים שלא נמכרו בשוק הדיור לשיא של 23 שנה. למרות זאת, הנתונים עלו על תחזיות הכלכלנים

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב רשמו ירידה של 1% בחודש אפריל לקצב שנתי של 4.89 מיליון בתים, לעומת קצב שנתי של 4.94 מיליון בתים בחודש מארס, בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי והנפילה החדה במחירי הבתים - כך דיווח היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). למרות נפילה של 8% במחירים, נסק מלאי הבתים שלא נמכרו בשוק הדיור לשיא של 23 שנה.

למרות הירידה החדה, היו נתוני המכירות טובים מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי מכירות הבתים הקיימים יירדו באפריל ב-1.6% לקצב שנתי של 4.85 מיליון. עומת אפריל 2007, צנחו מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ב-17.5%. מכירות הבתים הקיימים, המהוות כ-85% מכלל המכירות בשוק הדיור האמריקאי, נפלו ב-33% מאז השיא שרשמו בשנת 2005. מכירות הבתים הקיימים רשמו ירידות באפריל בשניים מתוך ארבעת האזורים העיקריים של ארה"ב, בהובלת נפילה של 6% במכירות באזור המערב התיכון.

בעקבות הנפילה במכירות, זינק מלאי הבתים שלא נמכרו בשוק ב-10.5% באפריל ל-4.55 מיליון - מספר שווה ערך למכירות הבתים במשך 11.2 חודשים, הקריאה הנמוכה ביותר מאז החל NAR לפרסם את הנתונים ב-1999. מלאי הבתים החד-משפחתיים בארה"ב זינק באפריל לרמתו הגבוהה ביותר מאז 1985. לורנס יון, הכלכלן הראשי של NAR, אמר לאחר פרסום הנתונים כי מלאי הבתים בארה"ב "גבוה באופן מטריד". המחיר החציוני של בתים קיימים צנח ב-8% באפריל ל-202,300 דולרים - הירידה השנייה החדה ביותר מאז החלו להתפרסם הנתונים.

בעקבות המשבר המתמשך בשוק הדיור האמריקאי, הוריד הבנק הפדרלי את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2008 ביום רביעי. כעת צופה הבנק הפדרלי כי כלכלת ארה"ב תרשום צמיחה של 0.3%-1.2% השנה, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 1.3%-2%. מפרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הבנק, בה הוריד הבנק הפדרלי אתר הריבית בארה"ב לרמה של 2%, עולה כי חברי הפדרל ריזרב מעריכים שהמשבר בשוק הדיור ימשיך להכביד על הצמיחה האמריקאית גם ברבעונים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully