וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציבות מחירים או צמיחה ותעסוקה?

מוטי בסוק

24.5.2008 / 23:53

החלטת הריבית שיקבל פישר מחר היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שלו מאז נכנס לתפקיד נגיד בנק ישראל לפני יותר משלוש שנים

החלטת הריבית שיקבל פישר מחר היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שלו מאז נכנס לתפקיד נגיד בנק ישראל לפני יותר משלוש שנים. היא תאותת לשווקים על כיווני החשיבה והפעולה בחודשים הבאים, כמו גם על עומק חששותיו של הנגיד מהשלכות המשבר בכלכלה העולמית על כלכלת ישראל.

על הפכפכות המצב המוניטרי בישראל אפשר ללמוד מחמש ההחלטות האחרונות של פישר. בינואר עלתה הריבית. במארס החליט הנגיד להפוך כיוון. באפריל שוב הוריד הנגיד את הריבית ב-0.50%. כעת, ביוני, נראה שהוא מתכנן לשנות כיוון פעם נוספת. מדיניות זיגזג קיצונית כזו לא זכורה מזה שנים.

שני הנגידים הקודמים - יעקב פרנקל ודוד קליין - טענו כי תפקידם העיקרי הוא שמירה על יציבות מחירים. פישר חרג בחודשים האחרונים - על ידי הורדות הריבית וההתערבות בשוק המט"ח - ממדיניות השמירה הקפדנית על יציבות המחירים, לטובת הדאגה לצמיחת המשק וליצוא.

החלטת הריבית מחר תאלץ את פישר להכריע בין מחויבותו היסודית ליציבות המחירים, לבין מחויבותו של כל מנהיג במשק הציבורי לצמיחה ולתעסוקה. ההחלטה של פישר מחר תבהיר למשק ולשוק ההון, אחת ולתמיד, איזה נגיד יש לנו: העלאת ריבית של 0.5%, ואולי יותר, תאמר כי בסופו של יום פישר הוא נגיד מהזן השמרן - או שבאג'נדה שלו כלולה גם הדאגה לעתיד המשק.

  • עוד באותו נושא:
  • פישר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully