וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי אוניברסיטת תל אביב דחו בקשת המנכ"ל לוותר באופן זמני על חלק משכרם

הארץ

18.10.2001 / 9:13

לדברי אחיטוב - הרקע למצבו הכספי הקשה של המוסד: קיצוץ בתקציב המדינה, ירידה בהכנסות מהשקעות ובתקבולים משכר לימוד, וגידול בהוצאות בגלל הסכמי השכר

עובדי אוניברסיטת תל אביב, שהתכנסו אתמול לאסיפה שהוגדרה כ"חירום", דחו את בקשתו של מנכ"ל האוניברסיטה, פרופ' ניב אחיטוב, שהעובדים המינהליים והסגל האקדמי הבכיר ילוו להנהלת המוסד חלק משכרם, וההלוואה תוחזר "כשהמצב יוטב". פנייתו של אחיטוב כלולה באיגרת ששלח לעובדים בשבוע שעבר, ובה הסביר כי האוניברסיטה סובלת מגירעון של יותר מ-150 מיליון שקל, ועל כן נחוצים צעדי התייעלות חריגים.

באסיפה שהתקיימה אתמול, הציג אחיטוב בפני העובדים את הרקע למצבו הכספי הקשה של המוסד: קיצוץ בתקציב המדינה שהועמס על האוניברסיטאות, ירידה בהכנסות מהשקעות ובתקבולים משכר לימוד וגידול בהוצאות בגלל הסכמי השכר. "אם לא נבצע את תוכנית הקיצוצים שההנהלה גיבשה, האוניברסיטה תמצא את את עצמה תחת ניהול חיצוני, כמו בית"ר ירושלים", הזהיר אחיטוב.

דבריו של אחיטוב עוררו מחאה בקרב משתתפי האסיפה, שהסתיימה מבלי שהצדדים הגיעו להבנה. אחיטוב הודיע שהוא מזמן את ועד העובדים לפגישה עמו ביום ראשון, בה תידון גם דרישת ועד עובדי האוניברסיטה להגביל את מספר העובדים באוניברסיטה המועסקים באמצעות חוזים אישיים.

יו"ר ועד עובדי האוניברסיטה, דרורה רוזן, נימקה באסיפה את דחיית הבקשה למתן הלוואה ממשכורת העובדים להנהלה, בכך ש"נמשכת בניית בנייני פאר בקמפוס, נרכש ריהוט יוקרתי ובאחרונה רכשו בכירים באוניברסיטה שש מכוניות חדשות על חשבון המוסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully