וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: לא יהיה גידול בקצבאות הילדים

נחמיה שטרסלר

25.5.2008 / 9:17

בדיונים פנימיים באוצר לקראת ישיבה בנושא, אמר שר האוצר: "לא אתן לפרוץ את מסגרות התקציב, יתנהל פה קרב חפירות אדיר"

מחר יעמוד שר האוצר לאחד המבחנים החשובים לו ולכלכלת המדינה: רוני בר-און יצטרך לשכנע את ועדת המשנה של הקבינט הכלכלי-חברתי שאין להגדיל את קצבאות הילדים ואין לפרוץ את מסגרת התקציב. בדיונים פנימיים באוצר לקראת הישיבה מחר אמר בר-און: "לא אתן לפרוץ את מסגרות התקציב; יתנהל פה קרב חפירות אדיר. לא יהיה גידול בקצבאות הילדים, לא אתן לזה יד. אולי יורידו לי את הראש, אבל אצלי זה לא יעבור".

בר-און אמר בדיונים הפנימיים כי הגדלת קצבאות הילדים היא לא הדרך להוציא משפחות ממעגל העוני. לא רק שקצבאות ילדים לא מחלצות מעוני, אמר בר-און, הן מנציחות אותו. עוד הוסיף שר האוצר כי מה שמוציא משפחות מהמעגל זה עבודה: לראיה, כאשר שני בני הזוג עובדים אין כמעט עוני, והוא קיים בקרב 3.5% מהמשפחות בלבד. בר-און כן מוכן להשקיע בחינוך ובעידוד העבודה כדרך ליציאה ממעגל העוני, ולכן יציג מחר בוועדת המשנה - בראשה עומד שר התעשייה ויו"ר ש"ס אלי ישי - את הקצאות הכספים הנרחבות עליהן החליטה הממשלה למטרות אלה. מדובר בתוכניות בתחומים הבאים: מס הכנסה שלילי, רפורמה בחינוך, מעונות יום, ילדים בסיכון, מפעל הזנה, הבטחת הכנסה ושכר מינימום.

בר-און יציג לוועדת המשנה את טבלת ההשקעות, לפיה יוקדשו למטרות האלה 8.1 מיליארד שקל בשנה - בהבשלה מלאה. בר-און גם הביע את התנגדותו להצעת שר הרווחה יצחק הרצוג - החבר גם הוא בוועדת המשנה - לפיה לכל ילד תיפתח תוכנית חיסכון במימון ממשלתי.

מעונות במקום קצבאות

באחרונה גוברים הלחצים על אלי ישי להגדיל את קצבאות הילדים. לחצים אלה מגיעים מתוך מפלגתו של ישי, ש"ס, וגם ממפלגת יהדות התורה. הדבר מתרחש על רקע חולשתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, עקב החשדות נגדו לקבלת שוחד. באגף התקציבים באוצר אומרים כי ישי פוגע פעמיים בעידוד העבודה: לא די שהוא לוחץ להגדלת הקצבאות, הוא גם מגביל ומקטין את תוכנית ויסקונסין, שהצליחה להוציא מובטלים כרוניים ממעגל האבטלה. לדעת אנשי האגף, הדרך הטובה ביותר לעידוד יציאה לעבודה של אמהות היא בעזרת סבסוד מעונות יום, ולכן סעיף זה הוגדל ב-165 מיליון שקל.

האגף מוכן להגדיל עוד את ההוצאה בסעיף זה, כי הוא מניב פירות: הילד זוכה למסגרת חינוך טובה מחוץ לבית, והאם יכולה לצאת לעבודה. מעונות אלה מאפשרים לכל משפחה שהכנסתה נמוכה מ-1,525 שקל בחודש לנפש לשלם 400 שקל בחודש למעון (עד 16:00) במקום 1,750 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בר-און

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully