וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה יפטר 20-40 עובדים

26.5.2008 / 9:36

מדובר בשיעור של 10% לפחות מכוח האדם בבית ההשקעות, שמונה 350 עובדים. המטרה של הקיצוץ היא בעיקר לאחד תפקידים כפולים

קרוב לשלוש שנים אחרי הקמתו של בית ההשקעות בקול גדול וגיוסם של מאות עובדים בשכר גבוה, מתוכנן בפריזמה מהלך התייעלות שכולל פיטורים של 20-40 עובדים לפי הערכות. מדובר בשיעור של 10% לפחות מכוח האדם בבית ההשקעות, שמונה 350 עובדים. בחברה בוחנים גם אפשרות להעביר את המשרדים מבית איילון ברמת גן לפתח תקוה. פריזמה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ הארגונית תפן, שצפויה לגבש את מסקנותיה בתוך כמה שבועות.

פריזמה, שבשליטת קרן מרקסטון (90%), הוקמה במחצית השנייה של 2005. מרקסטון השקיעה 2.1 מיליארד שקל ברכישה של קרנות הנאמנות פ.ק.ן ולהק - מהם 1.1 מיליארד שקל בהון עצמי. בסיום מסע הרכישות ניהל פריזמה כ-60 מיליארד שקל בקרנות ובקופות. אלא שמיד לאחר שפריזמה החל לפעול צצו הבעיות. שתי חברות הקרנות שניהלו בשיא 40 מיליארד שקל כשנרכשו, החלו לאבד גובה מיד לאחר החתימה על ההסכם עם פריזמה ועוד לפני שעברו באופן רשמי לבעליהן החדשים. כיום הן מנהלות כ-15 מיליארד שקל יחד.

השיא במסע ההתרסקות של פריזמה היה בפרשת חרמון-תבור, כשקופות גמל של בית ההשקעות הפסידו 8% בינואר בגלל הימור חסר אחריות באופציות על שוק המניות. בית ההשקעות נאלץ להודיע על מינוי בודק חיצוני, ובעקבות הבדיקה הוא דיווח על כשל ניהולי בכל הרמות. הוא העניק פיצוי בשווי של כ-100 מיליון שקל ללקוחות שספגו הפסדים כבדים. עוד לפני הפרשה התפטר דב קוטלר מתפקיד המנכ"ל. לאחריה דווח על סבב מינויים חדש בפריזמה כשיובל גביש, מנכ"ל לאומי למשכנתאות עד אז, מונה למנכ"ל. תחתיו מונו מאיר מזוז למשנה למנכ"ל והאחראי על תחום הקרנות, ושמעון כהן מונה למשנה למנכ"ל והאחראי על תחום קופות הגמל. במקביל החלה שרשרת עזיבות בחברה, שכללה את עופר אלעד, סמנכ"ל השיווק; ריקי גרנות, שהיתה מנכ"לית פריזמה שוקי הון; ומשה גבאי. שרשרת העזיבות הזו צפויה להתארך בגל הפיטורים הקרוב.

מקורב לפריזמה אמר אתמול כי פריזמה ממשיך לגייס עובדים גם בימים אלו, והמטרה של הקיצוץ בכוח האדם היא בעיקר לאחד תפקידים כפולים בבית ההשקעות. לדבריו, חלק מהעובדים לא יפוטרו אלא יועברו לתפקידים אחרים בבית ההשקעות. מפריזמה נמסר כי בית ההשקעות שכר את חברת תפן כדי שתמליץ בפניו על המבנה הארגוני הראוי בהתאם למפת התחרות המתפתחת בשוק. מסקנות והמלצות החברה יוגשו בשבועות הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • פריזמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully