וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 531 ללא תחנות דלק?

אבי בר-אלי

26.5.2008 / 9:51

המדינה נסוגה מהתחייבותה להקמת תחנות לאורך תוואי הכביש המתוכנן. לא יכולה להתחייב להפקעת שטחים פרטיים לטובת מיזמים

פגיעה נוספת בהצעות של המתמודדות במכרז לסלילת כביש הרוחב 531: ל-TheMarker נודע כי המדינה נסוגה באחרונה מהתחייבותה להקמת תחנות דלק לאורך תוואי הכביש המתוכנן. הודעת ועדת המכרזים הבין-משרדית ניתנה בעקבות חוות דעת משפטית, שקבעה כי למדינה אין זכות להתחייב במכרז להפקעת שטחים פרטיים לטובת מיזמים, כמו תחנת דלק, שאינם חלק מהכביש עצמו. היקף הפרויקט מוערך ב-3 מיליארד שקל.

ההודעה פגעה בהצעות שהגישו שלוש מן הקבוצות המתמודדות במכרז. תחזית ההכנסות שלהן התבססה בין השאר על ההכנסות מהזיכיון להקמת תחנות הדלק (דמי שימוש ושיעור מהמכירות). כמו כן, להקמת תחנות הדלק היה צפוי להיות גם יתרון עקיף, כמוקד למשיכת תנועה, שכן הזכיין יהנה מתמלוגים בסך 1.5 אגורות לכל ק"מ נסיעה של כלי רכב בכביש.

הפגיעה המדוברת נוגעת להצעות של דניה-סיבוס; קבוצת דרך השרון, הכוללת את שיכון עובדים ואשטרום; וקבוצת חוצי השרון, הכוללת את ארנסון ואלקטרה. הצעתה של שפיר הנדסה, על אף היותה הזולה ביותר, לא התבססה על הכנסות ממיזמים חיצוניים.
אתמול פורסם ב-TheMarker כי דניה-סיבוס ביקשה לפרוש מהמכרז, אך המדינה סירבה לכך. לטענת מקורות בענף, ביקשה החברה למשוך את הצעתה בשל פגיעה בכדאיות הכלכלית בעקבות ייקור תשומות הבנייה, משבר הסאבפריים ושינוי בהגדרות המכרז. כביש 531 (מערב), שאורכו יהיה כ-20 ק"מ, יחבר בין כביש 4 לכביש החוף. 4 ק"מ מהכביש, שיכלול 11 מחלפים, יהווה הארכה צפונה של נתיבי איילון. ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המדינה מתנהלת בהתאם לתנאי המכרז".

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 531

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully