וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בריטיש איירווייס: סוף עידן הטיסות הזולות

עפרה שלו

26.5.2008 / 11:28

אמר שבגלל מחירי הדלק הגבוהים וההאטה בכלכלה העולמית, חברות התעופה ייאלצו להעלות מחירים. סופו של תור הזהב של הצרכנים

מנכ"ל בריטיש איירווייס הכריז על סוף עידן הטיסות הזולות בראיון ל"גרדיאן". ווילי וולש אמר שבגלל מחירי הדלק הגבוהים וההאטה בכלכלה העולמית, חברות התעופה ייאלצו להעלות מחירים, וכמה מהן לא יצליחו לשרוד את התקופה הקשה.
יום לאחר שאמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, הודיעה על קיצוצים עצומים בקווי הטיסות ובכוח האדם בגלל העלייה במחירי הנפט, אמר וולש ל"גרדיאן" כי חברות התעופה המוזלות יהיו חייבות להעלות את מחירי הכרטיסים ותשלומים נוספים. חברות לא רווחיות רבות ייאלצו לפשוט את הרגל, לדבריו. "לתעשייה לא יהיה עתיד אם לא תתמחר את העלויות", הוסיף. בתשובה לשאלה האם התעריפים הזולים לצרכנים המזמינים כרטיסים מראש ייעלמו מהעולם, השיב וולש, "אני חושב שכן". וולש חוזה למעשה את סופו של תור הזהב של הצרכנים, שהתרגלו לטיסות מוזלות לערים רבות ברחבי העולם.

וולש הוסיף כי חברות רבות לא ישרדו את השילוב הקטלני של דלק יקר וירידה בביקוש. "חברות רבות של טיסות מוזלות ברחבי אירופה לא הצליחו לשמור על רווחיות כשמחיר הנפט עמד על 80 דולר לחבית", אמר. בשבוע שעבר חצה מחיר הנפט את רף 135 הדולר לחבית. בריטיש איירווייס, שדיווחה על רווח שיא בשנה שעברה, צפויה לרשום הפסד במהלך השנתיים הבאות בגלל העלייה במחירי הנפט. וולש אישר כי החברה מתכוונת להתמודד עם התנאים החדשים באמצעות העלאת מחירים של כרטיסי טיסה, קיצוץ של אלפי טיסות בקווים הפחות רווחיים, וקרקוע של כמה מהמטוסים הישנים שלה בעלי צריכת הדלק גבוהה. הדלק מהווה כשליש מתקציב חברות התעופה, וכשנגמרות האפשרויות לקיצוצים פנימיים, חברות התעופה מגלגלות את העלויות אל הצרכנים.

איזיג’ט הודתה החודש כי עלות הטסת לקוח עלתה ב-4 ליש"ט (8.3 דולר) בשל העלייה במחירי הדלק, וכי היא מנסה בכל כוחה לא לגלגל את התוספת בעלות אל הלקוחות. המודל העסקי של חברות כגון איזיג'ט הוא להציע ללקוחות כרטיסי טיסה זולים, ולגבות כסף עבור כל תוספת כגון הפקדת מטען. אנליסטים הזהירו כי העלייה במחיר הנפט תשים סוף לפריחה בטיסות המוזלות, שהפכו את ריינאייר מחברת טיסה מקומית לחברת התעופה הרווחית ביותר בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully