וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למצב מחדש את התיירות בסדר העדיפות הלאומי"

עירית רוזנבלום

26.5.2008 / 11:44

כך ממליצה הוועדה הציבורית לבחינת טיב השירות והמוצר התיירותי בישראל שתגיש מחר (שלישי) את המלצותיה. התמונה מדאיגה

להביא להחלטה ממשלתית בנוגע למיצוב מחדש של התיירות בסדר העדיפות הלאומי, לשוב ולדרג את המלונות ולגבש מודל של עיר תיירות ברוח עקרונות המודל של נציבות השוק האירופי המשותף, הן כמה מהמלצות הוועדה הציבורית לבחינת טיב השירות והמוצר התיירותי בישראל שתגיש מחר (שלישי) את המלצותיה. בשנת 2006 מינה שר התיירות לשעבר, יצחק הרצוג, את הוועדה בראשה עומד ד"ר ישראל פלג. הוועדה, בהרכב מעודכן, קיבלה מנדט מחודש משר התיירות, אף הוא לשעבר, יצחק אהרונוביץ. הוועדה התרשמה שתמונת המצב בכל הקשור לאיכות המוצר ולרמת השירות בתעשיית התיירות בישראל מדאיגה מאד וכל נקודות התורפה שעליהן הצביע דו"ח ארנסט ויאנג לבחינת הפוטנציאל התיירותי של ישראל - נותרו בעינן. לדברי הוועדה ניתן למצוא ליקויים בכל מקום, כולל במוקד התיירות המרכזי בעיר העתיקה בירושלים.

הוועדה קובעת שהצורך בשיפור המוצר גובר במיוחד אם אכן יוגברו מאמצי השיווק התדמיתי בחו"ל כיעד תיירותי בינלאומי. הוועדה קובעת כי הולכת וגוברת התחרות על התיירים מצד המדינות השכנות ובהן מצרים וירדן, שהשירותים בהם זולים יותר והם הולכים ומשתפרים. הוועדה ממליצה, בין השאר, לגבש מודל של עיר תיירות ברוח עקרונות המודל של נציבות השוק האירופי המשותף. המודל הזה מבוסס על צרכי התושבים בעיר, צרכי התיירים ושימור הסביבה והמורשת ההיסטורית וממליצה לבחור בתל אביב כמודל חלוץ. הוועדה ממליצה על הקמת קרן לשדרוג והרחבה של בתי מלון וכן על דירוג מחדש של המלונות, בשיטה שתהיה מקובלת בענף, תוך התבססות על דירוג וולונטרי במתכונת מסחרית, מטעם גורם בינלאומי בעל מוניטין. דירוג המלונות הרשמי בשיטת הכוכבים בוטל בשנת 1992 על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת לתקופת ניסיון של שנתיים, במטרה להגדיל את התחרותיות בענף ולהביא לירידת מחירים. בשנת 1999, בתקופת כהונתו של משה קצב כשר תיירות, פרסם המשרד מכרז בינלאומי לדירוג מחדש של המלונות, אך חברות דירוג מסחריות סירבו לבצע אותו על חשבונן בטענה שאין בכך רווח כלכלי. גם התאחדות המלונות מתנגדת לדירוג מחדש של המלונות.

עוד ממליצה הוועדה כי התאחדות המלונות תיזום פנייה לחבריה בבקשה שיחתמו על אמנת שירות שבמרכזה חובת גילוי נאות בכל הפרסומים הרשמיים של המלון או הרשת וכן ממליצה על הסדרת האירוח הכפרי. הוועדה המליצה לבחון את המערכת הרגולטיווית בענף ומאמינה שכפועל יוצא ישופרו מערך הפיקוח והאכיפה של משרד התיירות.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully