וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרדים בירושלים - היקרים במדינה

גיא ליברמן

26.5.2008 / 12:33

עברו אף את המחירים ברמת גן ובתל אביב - כך עולה מבדיקה של גיאוקרטוגרפיה. נסמכת על עסקות יד שנייה, ללא נתוני מגדלים חדשים

דמי השכירות של משרדים בירושלים הם הגבוהים ביותר במדינה, ועברו אף את המחירים ברמת גן ובתל אביב - כך עולה מבדיקה של גיאוקרטוגרפיה. אמנם מדובר בפער קטן - 80 שקל למ"ר בממוצע בירושלים לעומת 78 ו-76 שקל למ"ר ברמת גן ובתל אביב, בהתאמה - ואולם הנתון בולט לנוכח עסקות במחיר 120 שקל למ"ר ויותר שנחתמו באחרונה בתל אביב.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שתנחה מחר את כנס הנדל"ן החצי שנתי של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), מציעה הסברים אפשריים לממצאים. "בירושלים לא בנו שטחי משרדים במשך הרבה שנים, וזה גרם למחסור בהיצע", אומרת דגני. "מאידך, העיר משגשגת; תיירות פנים וחוץ ממלאת אותה, והיא רוותה מביקושים לדירות". מנגד, בתל אביב נרשמה ירידה במספר בתי העסק. מנתוני השנתון הסטטיסטי של עיריית תל אביב-יפו עולה כי ב-2002 היו בתל אביב כ-51 אלף בתי עסק, ואילו עד 2006 ירד מספרם ל-50 אלף. מספר בתי העסק הפעילים צנח מ-44 אלף ב-2002 ל-39 אלף ב-2005.

הבדיקה של גיאוקרטורפיה נסמכת על עסקות יד שנייה במשרדים - כך שמגדלים חדשים המוצעים לראשונה בשוק אינם נכללים בה. יש להביא בחשבון גם כי הבדיקה כוללת את כל בנייני המשרדים, החל במגדלים וכלה בבנייני משרדים ישנים.
בגיאוקרטוגרפיה מעריכים כי המחירים הגבוהים שנרשמו באחרונה בתל אביב וברמת גן משקפים עלייה זמנית בלבד, ולא ימשיכו לנסוק בטווח הארוך. הסיבה לכך היא תוכניות לבנייה של כמיליון מ"ר בתל אביב בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully