וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יעלה על כולם, בהפסדים

שרון שפורר

26.5.2008 / 14:15

הבנקים הגדולים צפויים לפרסם החל ממחר ועד סוף השבוע את דו"חותיהם. הפועלים צפוי להציג הפסד של 1.5 מיליארד שקל מפעולות רגילות

האנליסטים אינם אופטימים באשר לדו"חות הרבעון הראשון של הבנקים הגדולים הצפויים להתפרסם החל ממחר ועד סוף השבוע.
האנליסט מאיר סלייטר מפריזמה כתב היום בסקירה על סקטור הבנקאות: "בשורה התחתונה צפויים הבנקים להציג רבעון חלש כאשר בנק הפועלים עולה על כולם עם הפסד חזוי מפעולות רגילות של 1.5 מיליארד שקל המשקף תשואה שלילית של הרווח מפעולות רגילות על ההון. אבל לא רק פועלים - גם הבנקים האחרים צפויים על פי סלייטר להציג תשואה על ההון נמוכה משראינו ברבעון המקביל וב-2007 כולה. זאת כאשר הבינלאומי צפוי להציג תשואה נמוכה במיוחד - אפילו יותר מהרבעון הקודם אז עמדה על 8.2%".

לדברי סלייטר, שלושה גורמים ישפיעו במיוחד לשלילה על התוצאות. הראשון, ירידה בהכנסות המימון בשל שווי הנגזרים. השני - הצפוי לבוא לידי ביטוי בעיקר בבינ"ל בלאומי ובדיסקונט - הוא הוצאות תפעוליות גבוהות וזאת בשל ירידות בשוק ההון שיבואו לידי ביטוי בהוצאות על קופות פיצויים של העובדים. השלישי, הפרשה למס שצפוי להיות בשיעור גבוה מהרגיל. השפעות שליליות נוספות כוללות השקעות בגין השקעות בנכסים מגובי משכנתאות - חלק מול ההון וחלק מול הרווח והפסד.

האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים מזהיר מפני דוחות בנק לאומי. לדבריו צפוי הבנק להציג במסגרת פרסום הדוחות ביום חמישי הקרוב, ירידה חדה של יותר מ-50% ברווח הנקי ל-430 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של 2007 סיים לאומי עם רווח של 917 מיליון שקל. אלא שרווח זה כלל אז רווח חד פעמי של 259 מיליון שקל אשר בנטרולו הגיע הרווח של הבנק ל-658 מיליון שקל - עדיין גבוה משמעותית מהרווח שצפוי לאומי להציג ברבעון הראשון. בן זאב חושש כי כמו בדיסקונט שפרסם אתמול אזהרת רווח - בעיקר בשל ירידה של 120 מיליון שקל בהוצאות המימון שלו בשל השקעה בנגזרים - גם לאומי יסבול מהפסדים בשל שווים ההוגן של הנגזרים. בן זאב מציין עם זאת כי הפסדים אלו הם הפסדים חשבונאיים בלבד.

עוד מציינים בכלל פיננסים את החשיפה של לאומי לאג"ח מגובות נכסים ובעיקר לאג"ח מגובות משכנתאות. לדבריו הבנק רשם בתיק ירידת ערך זמנית של 179 מיליון דולר אשר הכרה בחלק ממנה כקבועה עלולה להביא לסנטימנט שלילי כלפי המניה. בן זאב חוזה גם ירידה בהכנסות התפעוליות של דיסקונט כתוצאה מדיבידנד גבוה שהתקבל ברבעון הראשון של 2007 מבזק ובנוסף ירידה בהכנסות מקופות הפיצויים של העובדים כפי שקרה בדיסקונט. לא רק זאת אלא שקופות הפיצויים של העובדים בלאומי צפויות להציג הפסד ולכן צפויה לבנק גם עלייה בהוצאות התפעוליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully