וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ארה"ב: מחירי הבתים בבריטניה נופלים

אשר שכטר

26.5.2008 / 15:08

מחירי הבתים באי נפלו במאי זה החודש השמיני ברציפות. מחירו הממוצע של בית בבריטניה ירד ב-2.5% ל-191 אלף ליש"ט במארס

מחירי הבתים בבריטניה נפלו במאי זה החודש השמיני ברציפות, בעקבות ההידרדרות בשוק הדיור הבריטי ומשבר האשראי העולמי - כך דיווחה היום חברת המחקר הומטראק. מחיר בית ממוצע באנגליה ובוויילס ירד במאי ב-0.5% ל-172,700 ליש"ט (341 אלף דולר), לפי הומטראק. בשיעור שנתי, ירדו מחירי הבתים בבריטניה ב-1.9% - הירידה השנתית החדה ביותר במחירים מאז נובמבר 2005. הזמן הממוצע שבו עומד בית למכירה, לפי הומטראק, זינק בינואר ל-9.8 שבועות, לעומת 5.8 שבועות בתקופה המקבילה אשתקד. "שביתת הקונים נמשכת. המחירים ככל הנראה ימשיכו לרדת בחודשים הקרובים", אמר ריצ'רד דונל, ראש מחלקת המחקר של הומטראק. דונל הוסיף כי "הנפילה בביטחון הצרכנים בששת החודשים האחרונים בהחלט השפיעה על מספר העסקות". מלאי הבתים העומדים למכירה בשוק הדיור הבריטי זינק ב-7% בחודשיים האחרונים וב-20% מאז פברואר.
נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, הזהיר החודש כי מחירי הנדל"ן בבריטניה צפויים להמשיך ליפול בעקבות ההאטה בשוק הדיור, ואמר כי ישנה סכנה למיתון במדינה, לאחר שהמשבר בשוק הדיור הוביל את כלכלת בריטניה לרשום צמיחה של 0.4% ברבעון הראשון של 2008 - הצמיחה האיטית ביותר במדינה מאז 2005.

יו"ר פדרציית קבלניות הבנייה הבריטי (HBF), סטוארט בייזלי, הזהיר בשבוע כי תעשיית הבנייה בבריטניה תיאלץ לקצץ עשרות אלפי משרות בשנה הקרובה, בעקבות משבר האשראי העולמי וההאטה החריפה בשוק הדיור במדינה. המשבר הנוכחי בשוק הדיור הבריטי, אמר בייזלי, שונה מכל משבר קודם בשוק משום שהוא נובע מהידוק בתנאי האשראי על ידי הבנקים בעקבות משבר האשראי העולמי ולא מעלייה בשיעור האבטלה או משיעורי ריבית דו-ספרתיים.

מספר המשכנתאות שהוענקו בבריטניה נפל לשפל של 64 אלף בחודש מארס - כמחצית ממספרן של המשכנתאות שאושרו באותה תקופה אשתקד. טיילור וימפי, קבלנית הבתים הגדולה בבריטניה, עשויה לפטר 600 עובדים, לפי בלומברג, ויריבתה פרסימון דחתה לפי שעה את כל העבודות על פרויקטי פיתוח חדשים. מחירו הממוצע של בית בבריטניה נפל ב-2.5% ל-191,556 ליש"ט בחודש מארס - הנפילה החדה ביותר במחירי הבתים בבריטניה מאז 92' - לפי נתוני בנק ההשקעות HBOS. כלכלני ABN, בראשות האנליסט ויליאם ג'ונס, צופים כי מחירי הבתים בבריטניה יפלו ב-15% עד סוף 2009. המכון המלכותי של סוקרי הנדל"ן בבריטניה (RICS) הזהיר בחודש שעבר כי מחירי הבתים בבריטניה צפויים לרדת ב-5% השנה ומספר רכישות הבתים יירד ב-40% אם לא יירשם שיפור במחנק האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully