וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6.2 מיליון לינות במלונות ברבעון הראשון

עירית רוזנבלום

26.5.2008 / 15:49

גידול של 12% בהשוואה לשליש הראשון של 2007. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת בשליש הראשון עמדה על כ- 62%- גידול של 15%

בשליש הראשון של 2008 (ינואר-אפריל), נרשמו כ-6.2 מיליון לינות במלונות - גידול של 12% בהשוואה לשליש הראשון של 2007, שהושפע עדיין ממלחמת לבנון השנייה וגידול של 7% בהשוואה לשליש הראשון של 2006. כך עולה מנתוני המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מספר לינות התיירים בשליש הראשון של 2008 הסתכם בכ-3.25 מיליון - עלייה של 32% והן היוו כ-53%מכלל הלינות במלונות. כ-55% מלינות התיירים נרשמו בירושלים ובתל אביב. העלייה הגבוהה ביותר בלינות תיירים (71%+) נרשמה בטבריה. מספר לינות הישראלים עמד על כ-2.9 מיליון - ירידה של 5% והן היו כ-47% מכלל הלינות במלונות. כמעט 60% מלינות הישראלים היו באילת ובים המלח.

תפוסת החדרים הארצית הממוצעת בשליש הראשון עמדה על כ- 62% - גידול של 15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וגידול של 8% ביחס לשליש הראשון של 2006. באפריל חלה עלייה של 11% במספר הלינות הכולל במלונות ביחס לאפריל אשתקד, והן הסתכמו בכ- 1.9 מיליון. לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, למרות מראית העין של שיפור במצב המלונות, בפועל מדווחים המלונות על פגיעה ברווחיות, אשר ממילא היא נמוכה בענף המלונאות. "הדולר נשחק באופן דרמטי ומנגד מחירי המזון מתייקרים, וגם מחירי המים, החשמל ושאר התשומות של המלונות", אמר צוראל, "אירוח של כל תייר במלון עולה הרבה יותר מבעבר, ואילו התמורה המתקבלת לא מצליחה להדביק את קצב ההתייקרויות. ההכנסות בפועל אינן צומחות בהלימה לגידול במספר התיירים. המשמעות היא שהגידול בתיירות נהדר למדינה, אבל לא משתלם למשקיע במלונאות".

צוראל קרא לממשלה להקצות מיד כספים לשיווק ישראל בשתי מדינות אירופיות כדי להגדיל את ביקושי התיירות ממדינות גוש היורו וכן לקדם את הקמת רשות השיווק הלאומית כדי ליצור מתאם בין פעילויות השיווק לבין צרכי השטח בשעה זאת. "כמו כן, אנו קוראים לסייע בתקציבים לשדרוג מלונות ולשיפוצים לשם החזרה לפעילות של אלפי חדרים, שבשנות המשבר חדלו לשמש מלונות", אמר צוראל.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully