וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר בהעלאת ריבית מיותרת"

טל לוי

26.5.2008 / 19:59

כך אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז. "הדבר מראה את מדיניות הזיג-זג בו נוקט בנק ישראל"

"בימים האחרונים בנק ישראל רמז שיעלה את הריבית ב-0.5% ולבסוף העלה את הריבית רק ב-0.25%, הדבר מראה את מדיניות הזיג-זג בו נוקט בנק ישראל. מדובר בהעלאת ריבית מיותרת שתפגע בפעילות הכלכלית במשק שגם כך כבר נפגעה". כך אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז. "האינפלציה בישראל מגיעה מהעולם, כלומר מיובאת, כך שלהעלאת הריבית כמעט אין השפעה עליה. אולם הצעד של בנק ישראל מאותת כי בחודשים הקרובים תעלה הריבית ב-0.25% עד לרמה של 4.5% בסוף השנה", מדגיש מעוז.

מעוז סבור כי נתוני הצמיחה החזקה עבור הרבעון הראשון נובעים מעלייה בצריכה הפרטית, בדגש על רכישת מכוניות וכי מרבית ההשקעות הן ברכישת מכוניות בידי החברות. לעומתם, ענפים כמו בינוי דווקא הפגינו ירידה ולכן סבור מעוז כי הריבית הגבוהה גורמת לעלייה ביבוא (שמעלה את התוצר) אולם לא מעודדת צמיחה ארוכת טווח. "לקראת הרבעון השני נראה את ההאטה בקצב הצמיחה וזו תלווה אותנו גם ברבעונים שלאחר מכן", קובע מעוז. "שער הדולר הנוכחי פוגע ביצואנים ובתעשיינים שצודקים בקול הזעקה שהם מרימים".

"התחזקות השקל מאלצת את היצואנים להתייעל, ובמקרים רבים לפטר עובדים. למרות זאת, לא ניתן להתייעל בקצב של 10%-8% תוך כמה חודשים, בהתאם להיחלשות הדולר ומכאן הבעיה", טוען הכלכלן הראשי של אקסלנס-נשואה.

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully