וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC בוחנת את התנהלות חברות הדירוג

27.5.2008 / 10:50

הרשות לניירות ערך בארה"ב בוחנת את התנהגותן של שלוש חברות דירוג האשראי הגדולותב ימים שקדמו למשבר הסאבפריים

הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בוחנת את התנהגותן של שלוש חברות דירוג האשראי הגדולות בארה"ב. הרשות בוחנת בעיקר את התנהלות החברות בימים שקדמו למשבר הסאבפריים בארה"ב ואת הטענות לגבי טעויות מחשב בסוכנות דירוג האשראי מודי'ס. "שלחנו מכתבים למודי'ס, S&P ופיץ', וביקשנו מהן לפרט לנו את שיטות המחקר שלהן", כך אמר אריק סירי, מנהל חטיבת המסחר והשווקים ב-SEC. "ביקשנו מהם להסביר לנו את המדיניות וההליכים אשר לפיהם ניתן לגלות טעויות בדירוג של מוצרים פיננסיים ולדווח לנו על כל תקלה שהן מצאו במהלך השנה האחרונה ועל הצעדים שננקטו כדי לתקנן".

חברות דירוג האשראי ספגו ביקורת נוקבת על כך שלא העניקו אזהרה מוקדמת לגבי מספר שערוריות הנוגעות לאיגרות חוב. כמו כן נטען כי החברות העניקו דירוג גבוה לאיגרות חוב שונות אשר נפגעו קשות בעקבות שוק הסאבפריים ומשבר האשראי. יו"ר ה-SEC, כריסטופר קוקס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הרשות התחילה לחקור את מודי'ס, אשר מניותיה צנחו במהלך השבוע האחרון לאחר שפורסם דבר טעות המחשב. "ב-11 ביוני, ה-SEC צפוי להציע באופן רשמי חוקים חדשים בנוגע לחברות דירוג האשראי", הודיע קוקס.

קוקס הוסיף כי ה-SEC מתכוונת להדק את הבקרה גם על חמשת בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב לאור התמוטטות בנק ההשקעות בר סטרנס בעקבות משבר הסאבפריים.

העיתון "פייננשל טיימס" הודיע בשבוע שעבר כי מודי'ס העניקה בטעות דירוג AAA, הגבוה ביותר, למוצרי חוב אירופאים, בשל טעות מחשב. ממודי'ס נמסר כי החברה שכרה את שירותיה של חברה חיצונית לבחון מדוע טעות המחשב גרמה לכך שאותם איגרות חוב קיבלו דירוג גבוה ב-4 רמות ממה שאמורים היו לקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • sec
  • דרוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully