וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לא מחכים: מייקרים את הריבית ללקוחות

טל לוי

27.5.2008 / 11:41

בנק המזרחי טפחות העלה את הריבית על משיכת היתר בעוד 0.5%-0.7%. בבנק הפועלים ישלם לקוח עסקי ריבית של 10% על משיכת יתר ו-13.5% על אשראי חריג

בנק ישראל העלה אתמול את הריבית במשק ב-0.25% אולם בבנק מזרחי טפחות ובבנק הפועלים בחרו בעיתוי עליית הריבית כדי לייקר אותה מעבר לכך. בנק המזרחי טפחות העלה את הריבית על משיכת היתר בעוד 0.5%-0.7% לגבי כל לקוחות הבנק. בנק הפועלים נקט בעמדה חריפה יותר והעלה את הריבית על משיכת היתר בעוד 1.5% מעבר לעלייה של 0.25% ("אשראי מאושר") אולם אך ורק ללקוחות העסקיים. כעת ישלם לקוח עסקי ריבית של 10% על משיכת יתר ואילו הריבית על אשראי חריג תגיע ל-13.5%.

הסיבה להעלאות הריבית העודפות הן העלייה בפרמיית הסיכון לאור ההאטה בעולם. כעת, סבורים בבנקים, מתן אשראי הפך לעסק מסוכן יותר ולכן הבנק צריך לפצות את עצמו על פעילות בסביבה בה הסיכון העסקי עלה. עם זאת, נראה כי הצעד של הפועלים אינו חריג במיוחד שכן גם בבנק דיסקונט נהוגה ריבית נמוכה רק במעט: בדיסקונט גובים מחשבון עסקי ריבית מירבית של 9.05% או 11.8% עבור ריבית חריגה. לעומת זאת, לקוח עסקי שאינו מנהל את חשבונו העיקרי בדיסקונט ואינו מחזיק בבנק את כל הבטוחות, ישלם ריבית של 13.55% עבור אשראי רגיל או 16.05% עבור אשראי חריג. הריבית המירבית שישלם חשבון עסקי בבנק הפועלים עבור אשראי חריג יכולה להגיע ל-16.6 כאשר גם שם מדובר בלקוח עסקי מדרג נמוך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully