וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג: 3.285 שקלים

יעל פולק

27.5.2008 / 14:04

יום אחרי העלאת הריבית ב-0.25% נחלש המטבע האמריקאי ב-1.44% מול השקל. סוחרי מט"ח: "שער החליפין צפוי להגיע לרמות של 3.25 שקלים ודרומה, ועוד היד נטויה"

לאחר שאתמול העלה נגיד בנק ישראל את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 3.5%, מגיב היום הדולר בהמשך מגמת ההיחלשות. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע על שקלים 3.285 - ירידה של 1.44% לעומת השער היציג ביום שישי.
נראה כי הסוחרים במטבע חוץ מגיבים לפרסום של בנק ישראל בו נכתב כי "הבנק ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק ובעולם, ויעלה את הריבית ככל שיידרש על מנת להשיג יציבות מחירים". בדרך כלל, נוהג הבנק לכתוב כי הוא "ישנה" את הריבית ככל שיידרש אולם הפעם הוא רומז כי יפעל דווקא בכיוון של העלאת הריבית. העלאת הריבית הופכת את ההשקעה בשקל לאטרקטיווית יותר מההשקעה בדולר, ופער הריביות בין ארה"ב וישראל ממשיך להתרחב ועומד כעת על 1.5%.

בחדר המסחר במט"ח של הבנק הבינלאומי אומרים היום כי "במידה שלא תתבצע התערבות אגרסיווית של בנק ישראל במסחר במטבע חוץ, שער החליפין צפוי להגיע לרמות של 3.25 שקלים ודרומה, ועוד היד נטויה". בבינלאומי מסבירים כי "בנק ישראל היה כלוא בין שיקולים סותרים: מצד אחד, החשש מחריגה מרף האינפלציה העליון וההאטה בארץ ובעולם. מצד שני, שער החליפין הוא הנמוך ביותר מזה 11 שנה".

"ההתערבות האגרסיווית שביצע הבנק כאשר שער החליפין היה ברמה של 3.36 שקלים לדולר נמחקה כלא היתה", קובעים בבנק הבינלאומי. "בנק ישראל רמז ליצואנים שהצעד הזה לא יחזיק מעמד זמן רב, והדבר נפל על אוזניים ערלות. בסופו של דבר, כל העלאת ריבית תומכת בשקל ולשוק זורמת ציפייה לעליית ריבית גם בהמשך".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully