וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת אומ"ץ: לחקור מינוי ימימה מזוז ליועצת בתנובה

עמירם כהן

27.5.2008 / 14:10

פנתה למבקר המדינה בדרישה לחקור חשד לניגוד עניינים במינוי היועצת המשפטית לשעבר של משרד האוצר, ליועצת המשפטית של תנובה

עמותת אומ"ץ ("אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי") פנתה הבוקר למבקר המדינה מיכה לינדשטראס בדרישה לחקור חשד לניגוד עניינים במינוי היועצת המשפטית לשעבר של משרד האוצר, ימימה מזוז, ליועצת המשפטית של תנובה. במכתב למבקר טוענת אומ"ץ כי העמותה היפנתה לראשונה את תשומת לבו של שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, לצורך לקבל מהתנועה הקיבוצית חלק מהתמורה שקיבלו הקיבוצים ממכירת מניותיהם בתנובה. זאת על פי ההסכם להסדר חובות הקיבוצים, שנעשה בערבות המדינה והשתתפותה במימונו.

העמותה כותבת כי בעקבות אותה פנייה, החל משרד האוצר לטפל בסוגיה - טיפול שנמשך גם לאחר פרישת נתניהו מהאוצר. בשלב מאוחר יותר, מסרו הקיבוצים למדינה את המניות עליהם התחייבו - 25% ממניותיהם בתנובה. אלא שבעוד שד"ר ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר, עמד על כך שהמדינה תקבל סכום גבוה לקראת מכירתן לחברת איפקס, לאחר פרישתו נמכרו המניות לאיפקס במחיר נמוך בהרבה, שהסב נזק לקופת המדינה: "בעסקה זו, טיפלה המחלקה המשפטית של האוצר בראשות מזוז, ועל רקע האמור, אנו סבורים שמינויה של מזוז ליועצת המשפטית של תנובה הינו בעייתי וטעון בדיקה", כותבת אומ"ץ.

תגובת משרד האוצר: ימימה מזוז לא טיפלה בעניין מכירת תנובה בשום מובן שהוא. עם זאת, הגישה פניה לוועדת ההיתרים לבית המשפט המחוזי בירושלים. הוועדה תתן את החלטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully