וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי עו"ד יתחילו לשלם על שעות נוספות

הילה רז

27.5.2008 / 12:49

ועדת האתיקה של מחוז ת"א והמרכז החליטה כי אי תשלום בעבור שעות נוספות לעורכי דין שכירים, תהווה עבירה על כללי האתיקה

בהתאם להמלצות ועד מחוז ת"א והמרכז של לשכת עורכי הדין, אישרה ועדת האתיקה של המחוז, בישיבתה אתמול, שני, כי אי תשלום בעבור שעות נוספות לעורכי דין שכירים תהווה עבירה על כללי האתיקה. על מנת לבחון את סוגית אי תשלום בעבור שעות עבודה נוספות ולמצוא אלטרנטיבות לפתרונה, הוקמה ועדה מיוחדת ביוזמתו של יו"ר ועד המחוז, עו"ד דורון ברזילי, שכיהן גם כיו"ר הוועדה. בוועדה ישבו עורכי הדין אפי נוה, תקוה טליתמן, שמואל סעדיה, יניב בר-נור, אפרת רוזנבלט, רני שוורץ, עו"ד נורין אלנשף, עו"ד ורד רודיטי ממשרד עורכות דן ארנה לין ושות', טל לויטס, אביתר קנולר ומיכל גריידי. הוועדה התכנסה מספר פעמים שבמהלכן הופיעו בפניה עורכי דין בעלי משרדים גדולים וקטנים, עצמאיים ושכירים.

בהתאם להמלצות ועדת הבדיקה, החליטה ועדת האתיקה של המחוז, בראשותו של עו"ד אפי נווה, כי עורכי דין שכירים העונים למבחנים שנקבעו בחוות דעת הוועדה, אשר אינם ממלאים תפקיד במשרת אמון בעלת אופי מיוחד (בהתאם למבחני הפסיקה). בנסיבות המתאימות, יהיו זכאים השכירים לתשלום שכר בגין עבודה במסגרת שעות נוספות על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. בנוסף אישרה ועדת האתיקה של המחוז את המלצות הוועדה כי העסקת עורך דין שכיר מעל ל-12 שעות ביום או 58 שעות בשבוע, ללא תשלום שכר בגין עבודה במסגרת שעות נוספות, וללא היתר של משרד התמ"ת, תהווה הפרה של הוראות החוק. כמו כן החלטה זאת נותנת היתר לפעול כנגד מי שלא משלם. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים. כמו-כן, במידה ויימצא כי שכר עבודתו של עורך דין, אל מול שעות עבודתו בפועל אינו מגיע לשכר המינימום, יעלה חשש לביצוע עבירה אתית של המעביד. בהתאם להחלטת הוועד המרכזי, דין מתמחה הינו כדין עורך דין ולכן החלטות ועדת האתיקה כוללות גם את ציבור המתמחים.

עו"ד דורון ברזילי ציין: "החלת החוק ואכיפתו תשליך באופן מיידי על מעמדו וכבודו של המקצוע ולכן חובה עלינו להגביר את המודעות בקרב המעסיקים אשר יהיו חשופים לתביעות בגין עבירה על כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין".

  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully