וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות גדולים של צה"ל בג'נין וברמאללה

הארץ

18.10.2001 / 11:54

צה"ל החל לפנות בוקר בצעדי התגובה לרצח רחבעם זאבי; הערכה: הפעולה תתרחב לגזרות נוספות

מאת עמוס הראל, עמירה הס והסוכנויות

צה"ל נכנס לפנות בוקר (חמישי) לרמאללה ולג'נין כחלק מצעדי התגובה לרצח רחבעם זאבי אתמול. טנקים נעים ברחוב הראשי של רמאללה לכיוון מפקדת הכוחות הפלשתיניים. עוצר הוטל על העיר והתושבים נקראים לא לצאת מבתיהם. העיר ג'נין מצויה בעוצר גם היא.

ברשות מדווחים על מעצרים נרחבים בכפר אל-עזרייה, שממזרח לירושלים - הכפר נתון בעוצר. הפלשתינאים מדווחים על תלמידה פלשתינאית בת 10 שנהרגה ועוד ארבע תלמידות ושלושה מבוגרים, שנפצעו מירי כבד לכיוון בית ספר לג'נין. מרמאללה דווח על שני הרוגים: שוטר פלשתינאי ואיש כוח 17.

עדי ראייה סיפרו כי לפחות 10 טנקים התמקמו בשעה 4:00 לפנות בוקר בשכונה הצפון מזרחית של אל-בירה ברמאללה, ליד ביתו של אחד מבכירי הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. חלק מהטנקים התמקמו בין בתי השכונה. מדי פעם נשמעו יריות בודדות שירו פלשתינאים ברחוב. הטנקים השיבו באש. אנשי ביטחון עזבו את בניין כוח 17 שנמצא בשכונה. מאוחר יותר הכריזו חיילי צה"ל ברמקולים על עוצר בשכונה אליה חדרו ברמאללה.

הפלשתינאים מסרו כי טנקים של צה"ל התרכזו בשני אזורים: סמוך לביתו של ג'מיל טריפי, הממונה על העניינים האזרחיים ברשות ומאחורי ביתו של אמין אל-הינדי, ראש המודיעין הכללי הפלשתיני בחלקה המזרחי של רמאללה.

כוחות של צה"ל כיתרו לפנות בוקר גם את העיר ג'נין והם שוהים בשטח הכפרי שבפאתי העיר בתוך שטחי אי שבשליטת הרשות הפלשתינית. בכירים ברשות ועדי ראייה מסרו כי שמונה טנקים נכנסו לדרום העיר לעומק של ארבעה קילומטר בתוך שטח הרשות. תושבים בעיר מסרו כי שמעו יריות.

נראה שהפעולה עשויה להתרחב גם לגזרות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully