וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית רוצה שקלים

גיא ליברמן

28.5.2008 / 7:50

שוק הנדל"ן בישראל נטש את הדולר באופן סופי. 80% ממודעות השכירות בינואר נכתבו בדולרים. לעומת זאת, במאי רק 15% נקובות בדולר

שוק הנדל"ן בישראל נטש את הדולר באופן סופי. כמעט כל עסקות הנדל"ן נערכות כיום בשקלים - אבל המעבר לא היה קל. עשרות שנים של עסקות שתומחרו בדולרים טבועות בכולנו, וגם כששער הדולר התחיל לצלול, היו רבים שהאמינו כי התיקון יגיע במהירות. ליתר ביטחון, רבים פיתחו מנגנון של שערי דולר פיקטיוויים בגובה של 4-4.1 שקלים בערך.

כעת גם השימוש במנגנון הזה הולך ונעלם. בתחילת ספטמבר שכר זוג צעיר דירת שני חדרים בתל אביב תמורת 650 דולר לחודש. בעל הבית, שלא היה מוכן לעבור לשקלים כפי שביקשו השוכרים, ודאי מצטער על עמדתו - שכן הוא הפסיד השנה דמי שכירות של חודש שלם. בקשתו לקבע את שער הדולר בין 4.2 ל-4.6 שקלים - שהועברה לשוכרים לאחר שנחתם החוזה ולא התקבלה - נראית כיום דמיונית.

בלוח המודעות האינטרנטי מדס מצביעים על נתונים שמלמדים יותר מכל על התופעה. 80% ממודעות השכירות בינואר 2008 נכתבו בדולרים. לעומת זאת, במאי 2008 רק 15% ממודעות השכירות נקובות במחיר דולרי. גם במודעות למכירה שולט כיום השקל ללא עוררין. שמשון הראל, מנכ"ל משותף בחברת אמריקה ישראל, אומר כי מי שקנה בעבר בדולרים ורוצה למכור את הנכס שלו, מחשב בדרך כלל את המחיר לפי שער של 4 שקלים לדולר - אך המחיר יוצג בשקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully