וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר מפטרת 150 עובדים

שמואל שוסטר

28.5.2008 / 9:18

הבוקר תמסור יצרנית השבבים ממגדל העמק מכתבי פיטורים ל-150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה. הדולר נותן את אותותיו

הבוקר תמסור יצרנית השבבים טאואר סמיקונדקטור ממגדל העמק מכתבי פיטורים ל-150 מעובדיה המקצועיים - כ-11% מכוח העבודה שלה, רובם מהנדסים ממחלקת המחקר והפיתוח ועובדים תומכי ייצור. הירידה בשער הדולר ושחיקת הרווחיות בשוק המוליכים למחצה נותנים את אותותיהם ביצרנית השבבים טאואר. הנפילה החדה בשער הדולר הביאה חברות ישראליות רבות - אשר מוכרות את תוצרתן בדולרים אך משלמות את משכורות העובדים בשקלים - לבצע שינויים במבנה כוח האדם במטרה למזער את הפגיעה בשורה התחתונה. במסגרת השינויים מפטרות חברות רבות עובדים יקרים ומגייסות עובדים זולים יותר במקומם.

טאואר, בבעלות החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, מככבת בכותרות בשנים האחרונות בעיקר על רקע הקמת מפעל השבבים "FAB2", שהוקם בהשקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר. המפעל הוביל את החברה להפסדים כבדים בעשור האחרון, שבמהלכו עלו לא פעם שאלות בנוגעות להמשך קיום החברה.
הפיטורים בחברה באים כשבוע לאחר שטאואר דיווחה על הגדלת המכירות הרבעוניות ל-57.6 מיליון דולר - הרבעון השני בגודלו מבחינת היקף המכירות בתולדות החברה, וצמצום ההפסד לרבעון הראשון של 2008, שהסתכם ב-29.6 מיליון דולר, או 24 סנט למניה. כל זאת בהשוואה להפסד של 40.2 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2007.

במקביל, הודיעה החברה על רכישת ג'אז טכנולוגיות, חברה המתמחה בייצור מוצרים עתירי רכיבים אנלוגיים בעסקת החלפת מניות לפי שווי הון עצמי של ג'אז של 40 מיליון דולר. לפי ההסכם, כל מניה של ג'אז תומר כנגד 1.8 מניות של טאואר. עם הרכישה הודיעה החברה כי מטרת הרכישה הנה ליצור את החברה הגדולה בעולם במתן שירותי ייצור של מוליכים למחצה בטכנולוגיות ייחודיות שתהנה מהכנסות של 443 מיליון דולר בשנה. כחלק מהיתרונות שצפויים לחברה בעקבות הרכישה ציינה טאואר את "הסינרגיה בין פעילות החברות עתידה להגדיל משמעותית את המכירות וכן לשפר את יעילות הייצור והרכש ולהקטין עלויות במידה ניכרת המוערכת בעד 40 מיליון דולר לשנה".

כעת מתברר כי בכוונת החברה להשיג את מירב החיסכון והקטנת העליות באמצעות הקיצוץ הצפוי בכוח האדם המקצועי בחברה. כחלק מההכנות למיזוג, פועלת טאואר לקצץ בכפילויות בכוח האדם בין שתי החברות ורוב המפוטרים הינם עובדים אשר להם תפקידים חופפים בג'אז. מהלך הפיטורים הנוכחי מהווה המשך למהלכים דומים שביצעו החברות בשנה האחרונה. ג'אז פיטרה 100 איש, כ-15% מכוח האדם שלה וירדה ל-650 עובדים במסגרת תוכנית התייעלות. במסגרת תוכנית התייעלות עליה הכריזה טאואר רק לפני כחצי שנה - בדצמבר 2007, בה פיטרה החברה כ-20 עובדים וקיצצה 60 תקנים נוספים, במטרה לחסוך 20 מיליון דולר בהוצאותיה השנתיות, מתוכן 5 מיליון דולר בהוצאות שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully