וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה המחירים לא יורדים?

ליאור דטל

28.5.2008 / 10:07

אף שהם נהנים מהירידה בשער הדולר, היבואנים אינם ממהרים להוזיל את המוצרים לצרכנים. הנחמה: מחירי הפלזמה וה-LCD ימשיכו לרדת

אף שהם נהנים מהירידה בשער הדולר, היבואנים בישראל אינם ממהרים להוזיל את המוצרים לצרכנים. יוסי ויליגר, מבעלי ויליפוד, אומר כי למרות הפיחות בדולר, מחירי המזון בחו"ל התייקרו הרבה מעבר לירידת שער הדולר, לפעמים ב-150%-200%. נוסף על כך, המדינות שמהן מיובא המזון נוהגות לעדכן את מחיר היבוא הדולרי לפי שווי הדולר המקומי, וגם מחירי ההובלה זינקו עקב התייקרות הנפט.

רפי פרידמן, יו"ר חטיבת מוצרי אלקטרוניקה וחשמל באיגוד לשכות המסחר ועד לאחרונה מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אמר כי קשה להעריך שצפויה ירידת מחירים במוצרי החשמל והאלקטרוניקה. לדבריו, מוצרי חשמל "לבנים" כמו מכונות כביסה ומדיחי כלים מיובאים מאירופה - ולכן מחירם נקבע ביורו. מקררים, לעומתם, מיובאים לרוב מאסיה - שבה עלו מחיריהם של חומרי הגלם וכוח העבודה, וכן חל תהליך של התחזקות המטבע המקומי על חשבון הדולר - ולכן מחירי המוצרים הנקובים בדולרים דווקא עולים. פרידמן אמר כי הוא מעריך שבתוך כשלושה חודשים יכולה להיות הוזלה במוצרי אלקטרוניקה, אך גם אז ייתכן שהתייקרות חומרי הגלם תשפיע על המחירים יותר מאשר ירידת הדולר. עם זאת, הוא מציין כי מחיריהם של מסכי פלזמה ו-LCD, שירדו בשנתיים האחרונות, ימשיכו לרדת עקב ירידת עלויות הייצור, התחרות בתחום וקצב הפיתוח של דגמים חדשים.

בשוק מכוניות היוקרה ניכרת עלייה במספר המכוניות המיובאות לישראל ביבוא אישי. משרד התחבורה הנפיק מראשית השנה 900 רישיונות ליבוא אישי, לעומת 1,102 מכוניות שיובאו בדרך זו ב-2007 כולה. יואל שקד, יועץ ליבוא אישי, אמר: "הירידה בשער הדולר מעלה את הביקוש למכוניות מתוצרת ארה"ב וקנדה. כשאתה מייבא ביבוא אישי, שער הדולר משפיע ישירות על המחיר שבו אתה קונה". צביקה זימרמן, מנכ"ל קמור רכב, יבואני ב.מ.וו ומיני, אמר: "ירידת הדולר יוצרת עיוות בין המחירים באירופה ובארה"ב, ויש משיכה מסוימת לרכישה בדולרים". העלייה ביבוא האישי נובעת גם מהחלת תקנה של משרד התחבורה האוסרת יבוא אישי של מכוניות אירופיות דרך ארה"ב. חלק מהקונים הזדרזו להזמין מכוניות לפני תחילת האיסור, ב-1 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully