וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר טוב ובונוס זה מה שחשוב

עידו סולומון

28.5.2008 / 10:25

לא תנאי עבודה נוחים ולא עניין. שכר טוב הוא הגורם המעודד עובדים לגייס את חבריהם למקום עבודתם. כך עולה מסקר של מכון מותגים

מה היה גורם לך להמליץ לחבריך לעבוד במקום בו אתה מועסק? 27% מהנשאלים בסקר שערכה מנפאואר בשיתוף מכון מותגים עולה, כי תנאי שכר טובים הוא הגורם המעודד עובדים לגייס את חבריהם למקום עבודתם. 26% מסרו שקבלת בונוס בגין ביצועים טובים הוא הגורם השני. תנאי עבודה נוחים (נוחות פיזית ובעיקר שעות עבודה), עניין אתגרי בעבודה - הם שני הגורמים שהכי פחות מעודדים עובדים מלגייס את חבריהם לעבודה. מהסקר עולה כי רק 3% מכלל הנשאלים בחרו בגורמים אלה.

כמו כן, בדק הסקר עד כמה מהווים תנאי הסף המפורסמים במודעות הדרושים כתנאי משמעותי לקבלה לעבודה: במענה לשאלה "האם התקבלת בעבר לעבודה, כאשר לא עמדת בתנאי הסף של מודעת הדרושים?", 17% השיבו בחיוב. עוד עולה כי התופעה נפוצה יותר בקרב צעירים בגילאי 18-34 (25%-26%) לעומת גילאי 35 ומעלה (8%-18%).

אורנה סגל, מנכ"לית מנפאואר ישראל, מעריכה כי ארגונים רבים מפספסים מועמדים טובים לעבודה, כאשר הם מפרסמים מודעות דרושים עם דרישות, שאינן עולות בקנה אחד עם הפעילות הנדרשת בתפקיד: "דרישות המעסיקים הן בחלקן מופרזות - דורשי עבודה רבים מתעלמים מהן ושולחים קורות חיים למרות שאינם עומדים בדרישות הסף שפורסמו במודעה - מה שגורם לכך שהארגון נתקל בעשרות קורות חיים ואינו מצליח לסנן בצורה טובה את קורות החיים ההולמים ביותר את דרישותיו".

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully