וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת החנייה בת"א חזקה מלבייב

גיא ליברמן

28.5.2008 / 11:06

נציגו הודיע בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כי החברה מקבלת את עמדת העירייה ותפתח חניון בבעלותה בשבתות לצורכי הציבור

הצלחה לעיריית תל אביב - אחרי שהודיע איש העסקים לב לבייב, כי הוא מתנגד לפתיחת החניון שבבניין אפריקה ישראל (-0.97% , 14280.0) ברחוב אחד העם בשבתות, הודיע היום נציגו בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כי החברה מקבלת את עמדת העירייה ותפתח את החניון בשבתות לצורכי ציבור. בתחילת השבוע פורסם ב-TheMarker כי בעוד שבעירייה החליטו לחייב את החברה להקצות 50% ממקומות החניה שבבניין לטובת הציבור בשעות הערב ובשבתות, מתנגדת אפריקה ישראל לפתוח את החניון בשבת, בשל השקפת עולמו של בעל השליטה בחברה, לב לבייב. במכתב ששלח לאחרונה מנכ"ל החטיבה לנכסים מניבים בחברה, רו"ח אוריאל עזרן, לעירייה נכתב: "כידוע לב לבייב, הבעלים של אפריקה ישראל, הינו יהודי חרדי ופתיחתו של החניון בשבתות עומדת בניגוד להשקפת עולמו ולמדיניותה של אפריקה ישראל שלא להפעיל את הנכסים המניבים שבבעלותה בשבתות ובמועדי ישראל".

ההחלטה לחייב את אפריקה ישראל במקומות חניה ציבוריות נבעה מאי עמידה של האחרונה בתנאי ההיתר שקיבלה בד בבד עם ההיתר לבניית 10 קומות משרדים מעל 17 הקומות המקוריות בבניין. לפי נספח התנועה שהגישה אפריקה ישראל לעירייה, עלה כי נמצא חוסר של 77 מקומות חניה. הצדדים בדקו אפשרות להשלים את החוסר באמצעות בניית מקומות חניה בחניון של עיריית תל אביב הנמצא בקרבת מקום, אך אפשרות זו נשללה. ההצעה השנייה שהועלתה היתה תשלום כופר חניה (תשלום שמועבר לעירייה בשל חוסר במקומות חניה. ג.ל), ופתיחת מחצית החניון לשימושו של הציבור, בתנאים נוחים בשעות הערב ובשבתות. הצעה זו התקבלה ברוב של 8 מחברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה של העירייה מול התנגדות של חבר אחד.

מ"מ יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, סגן ראש העיר ארנון גלעדי שהוביל את עמדת העירייה בנושא, אמר לפני זמן קצר כי: "אנחנו רואים את נושא החניה באיזור כדבר חשוב במעלה הראשונה. החלטה זו שהחניון יפתח בשבת מהווה פתח משמעותי לבעיות החניה של הציבור שמבלה בעיר ואנשי עסקים. אני שמח שנחישותה של הוועדה הביאה להחלטה זו". כאמור מחצית מהחניון תפתח לצורכי הציבור בשעות הערב באמצע השבוע ובשבתות, בתנאי מחיר של חניונים ציבוריים של חברת אחוזות החוף (חברת החניונים העירוניים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully