וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכס על הברזל צפוי לרדת ב-10%

רותם סלע

28.5.2008 / 13:22

משרד האוצר יודיע על כך בשבועות הקרובים. האמרת מחירי הברזל הובילה לנזקים כבדים לקבלנים. עלה בשנה האחרונה בכ-70%

בשבועות הקרובים צפוי משרד האוצר להודיע על הורדת מכס בשיעור של כ-10% על הברזל. המכס מוטל כיום על ברזל המיובא ממדינות עימן אין לישראל הסכמי סחר. ההורדה החלה כיוזמה של התאחדות הקבלנים שאירגנה דיון בנושא בוועדת הכלכלה בעקבות האמרת מחירי הברזל, שהובילה לנזקים כבדים לקבלנים.

שוק הברזל בישראל מחולק בין החברות חד מתכת (-2.12% , 3964.0) - בשליטת אברהם שני - ויהודה פלדות - הנמצאת בשליטת איש העסקים מנדל קפלן. הורדת המכס תיאלץ את חברות הברזל הישראליות לחתוך בשולי הרווח השמנים מהם הן נהנות. משתי החברות נסחרת חד מתכת בבורסת המניות התל אביבית, ולאחר שרשמה עליות של 13% מתחילת השנה היא נסחרת כעת בירידות שערים קלות.

בעולם עלה הברזל בשנה האחרונה בכ-70% על רקע הצמיחה הכלכלית של הענק הסיני שהובילה לעליה גם במחירי הסחורות האחרים. העלייה במחיר הברזל הובילה להתאוששות ענף הברזל האמריקאי שסבל קשות בשנות ה-80' מפשיטות רגל וקיצוצים. מדד מניות הפלדה האמריקאי עלה בין 2003 ל-2007 ב-49% לשנה בממוצע על רקע האמרת מחירי הברזל. בישראל גרמה האמרת מחירי הברזל לגל גניבות של עמודי חשמל, מכסי ביוב וכל אמצעי שיכול להכיל ברזל. הברזל שנגנב מגיע ברובו ליצואנים של המתכת המתייקרת.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזל
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully