וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: אי.די.בי ירכוש נתחים נוספים מ-HOT

אמיתי זיו

28.5.2008 / 13:26

כלכלני הבנק השוויצי מעריכים כי הקבוצה יכולה להפך לבעלת שליטה בחברת הכבלים, ובכך להפוך לענקית טלקום, שנייה רק לבזק

כלכלני בנק UBS השוויצי מתייחסים לעסקת - במהלכה רכשה חברת האינטרנט 15% מחברת הכבלים, מניות שהיו בבעלות בנק לאומי. ב-UBS מעריכים, בהסתייגות כלשהי, כי העסקה תאושר על ידי גורמי הרגולציה בישראל, ולכן, בהמשך ירצה הקונצרן של נוחי דנקנר, שתחתיו נמצאת נטוויז'ן, לרכוש נתחים נוספים מ-HOT. כלכלני UBS: "אנו מאמינים כי קבוצת IDB תרכוש מניות נוספות ב-HOT והקבוצה יכולה להפך לבעלת שליטה, ובכך להפוך לענקית טלקום, שנייה רק לבזק". כותבי הדו"ח מעריכים כי באמצעות כל אחזקות הקונצרן, יתאפשר לאי.די.בי לתת קשת שירותים מלאה, "שיוכלו להתחרות באופן אגרסיבי בבזק'".

מנגד, במסמך מציינים הכותבים, כי לדעתם אי.די.בי. לא תציע חבילת שירותים מרובעת, ובעצם לא תיצור חבילות משותפות לטלוויזיה רב ערוצית בכבלים ולסלולר. הם מוסיפים כי להערכתם גם תזרים המזומנים של סלקום לא ישמש למימון עסקת נטוויז'ן. לכן, מעריכים כלכלני UBS, לא נשקף סיכון לחברת פרטנר, וענף הסלולר צפוי לישמור על "הסטטוס-קוו שלו", לשון הדו"ח. מי שעלולה כן להיפגע על פי UBS היא חברת "בזק", כאשר בתהליך ארוך, תאבד נתח שוק בטלפוניה לטובת HOT.

הדו"ח מפרט את הדילמה הרגולטורית לגבי העסקה: "לא ברור לנו באם הרגולטור יאשר את עסקת נטוויז'ן-HOT. מצד אחד, היצירה של ענקית טלקום שנייה, שיכולה להתמודד באגרסיביות עם בזק יכולה להתקבל באופן חיובי על ידי הרגולטור. מהצד השני, הרגולטור עשוי לסבור שיצירת 'שני ענקים' לא תוביל לתחרות מספקת".

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully