וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות התרופות: רווחי אלי לילי נפלו ב-7% ברבעון; צמיחת רווחי מרק הואטה ל-6%

סוכנויות הידיעות

18.10.2001 / 15:07

אלי לילי נפגעה מהירידה הצפויה במכירות הפרוזאק, בעוד מרק נפגעה מהירידה במכירות התרופה נגד דלקת פרקים ויוקס

אלי לילי ומרק דיווחו היום על התוצאות הכספיות שלהן לרבעון ה-3 של 2001. שתי יצרניות התרופות עמדו אומנם בתחזיות האנליסטים, אך שיקפו האטה בשורת הרווח. אלי לילי דיווחה על ירידה של 7% ברווחים בעוד קצב צמיחת רווחי מרק ירד ל-6%.

הרווח של אלי לילי ברבעון ה-3 הגיע ל-723.2 מיליון דולר, או רווח של 66 סנט למניה, בהתאם לתחזית האנליסטים בוול סטריט שהיתה גם היא 66 סנט למניה. בכך חלה ירידה של 7.1% ברווח לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה, שקנתה את עולמה בפיתוח תרופת הפרוזאק, נפגעו, כצפוי, עקב הירידה במכירות התרופה לטיפול בדיכאון עם כניסתן לשוק של גירסאות זולות יותר שלה.

אלי לילי, המייצרת גם את התרופות זיפרקסה (Zyprexa) לטיפול בסכיזופרניה, ואוויסטה (Evista) לטיפול באוסטפורוסיס, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הגיעו ל-2.87 מיליארד דולר, עליה של 2.1% לעומת הרבעון המקביל.

אלי לילי הזהירה מוקדם יותר החודש כי השחיקה המהירה מהצפוי של מכירות תרופת הפרוזאק צפויה לפגוע ברווחיה ברבעון ה-4, וכי כתוצאה מכך צפויים רווחי החברה לצמוח השנה בשיעור חד ספרתי בלבד.

הרווח של מרק ברבעון ה-3 הגיע ל-1.95 מיליארד דולר, או רווח של 84 סנט למניה, רווח זהה לתחזית האנליסטים שהיתה גם היא 84 סנט למניה, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל. העלייה משקפת האטה בצמיחת רווחי יצרנית התרופות השלישית בגודלה בעולם, עקב הירידה במכירות התרופה נגד דלקת פרקים ויוקס (Vioxx).

מכירות מרק, המייצרת בין השאר גם את התרופה פוסאמאקס (Fosamax) לטיפול באוסטפורוסיס ואת זוקור (Zocor), תרופה להורדת כולסטרול, הגיעו ל-11.9 מיליארד דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully