וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל השיווק של מד נאוטילוס: "הסתברות גבוהה מאוד לכניסת שלושה מפעילים בינלאומיים חדשים לשוק"

ערן גבאי

18.10.2001 / 15:58

גורם בבזק בינלאומי גילה ל-TheMarker.com שמד נאוטילוס הניחה בפניהם הצעת מחיר אטרקטיווית להגדלת נפח במטרה לטרפד העסקה עם טייקום

"יש הסתברות גבוהה מאוד לכניסת שלושה מפעילים בינלאומיים חדשים לשוק", כך מעריך צביקה כספי, סמנכ"ל השיווק של מד נאוטילוס החברה האם. כספי סירב לומר דבר על זהות המפעילים אך טען כי הוא מבסס את הערכתו על סמך "הדים בשוק".

שוק התקשורת הבינלאומית הישראלי אמור להיפתח לתחרות בראשית 2002. כספי טוען כי "בניגוד לטייקום עבורנו אגן הים התיכון הוא הליבה של עסקינו וכך גם הקישוריות מול האגן המזרחי. ב-2002 נמשיך להיות גורם יחיד ומרכזי לאספקת רוחבי פס גבוהים.

"שלב המכירה המוקדמת למערכת התת ימית מד נאוטילוס, שהחל בתחילת 2000 יצר עבורנו צבר הזמנות מהותי".

באשר לחיבור מצרים למערכת, אומר כספי כי "ברגע שהבעיה הפוליטית תפתר, תוך חודשים ספורים נחבר גם את מצרים".

ל-TheMarker.com נודע כי מד נאוטילוס הניחה לפני מספר חודשים הצעת מחיר אטרקטיווית מאוד לבזק בינלאומי להגדלת רכישת נפח במד נאוטילוס.

החברה מנסה, לדברי גורם בבזק בינלאומי, לנצל את המצב העדין שבו נמצאת בזק בינלאומי בשיחותיה עם חברת טייקום האמריקאית, להנחת כבל אופטי שנקודת הנחיתה שלו תהיה בראשון לציון, כדי לטרפד את העסקה.

עם זאת, מוסר אותו גורם כי בזק בינלאומי בשלבים סופיים של המשא ומתן עם טייקום ואין בדעתה לוותר על המיזם המשותף.

ידוע כי הצעות אטרקטיוויות ביותר להגדלת הנפח הוצעו לכל שלוש המפעילות של תקשורת בינלאומית. כמו כן נודע כי ההסכמים תחומים בזמן. כספי אישר את המידע.

חיבור המערכת התת ימית מד נאוטילוס הושלם היום בחוף גורדון בתל אביב. החיבור שהחל בחודש יולי השנה מחיפה, והשלים היום את הפרישה הטבעתית עד תל אביב, מחבר את ישראל למערב אירופה ולארצות הברית.

מניחת הכבל, מדיטרניאן נאוטילוס, היא חברה פרטית בשליטת טלקום איטליה . מנכ"ל מד נאוטילוס, עמוס לסקר, אמר היום כי לאחר תקופת הרצה קצרה בת שבועיים המתחילה היום, תחל הפעלתה המסחרית של המערכת.

מערכת מד נאוטילוס תשרת את השווקים במזרח הים התיכון וכן לקוחות אירופיים ובינלאומיים. בשלב הראשון הכבל יחבר את ישראל, יוון ואיטליה, באמצעות החיבור של חיפה ותל אביב לכרתים ולקטניה שבסיציליה. מהיום, ישראל מחוברת לרשת טבעתית של כבלים הכוללת שישה זוגות של סיבים אופטיים בעלי קיבולת כוללת של 3.84 טרה ביט (טרה=1,000 ג'יגה).

מדובר בקיבולת הגדולה ביותר שמוצעת כיום בשוק הכבלים הבינלאומי. הכבלים מאפשרים העברת תקשורת מכל הסוגים, כולל קול, אינטרנט, וידיאו ונתונים.

לסקר מסר עוד כי במקביל להשלמת הפרישה של הכבל התת ימי תיכנס לשימוש הרשת הפאן אירופית של מד נאוטילוס, המורכבת מאורכי גל (wavelengths) עצמאיים, היוצאים מתחנת הנחיתה בסיציליה ומחוברים למוקדים חשובים באירופה.

היקף פרויקט מד נאוטילוס מוערך בכ-500 מיליון דולר, והוא מהבודדים בעולם שהוקם ביוזמה פרטית. את הנחת הכבל התת ימי מבצע ענק התקשורת העולמי אלקטל , ותפעול המערכת ינוהל על ידי מדיטרניאן נאוטילוס.

בשלב הבא, שמתוכנן להתבצע עד אמצע 2002, ייפרש כבל נוסף, מתוך הסתעפות בים התיכון, שיתחבר לאיסטנבול ולאתונה, תוך סגירת הרשת לכרתים. בשלב האחרון, שמתוכנן להסתיים במהלך 2003, תחובר לרשת גם אלכסנדריה שבמצרים.

הקיבולת המתוכננת של מד נאוטילוס תאפשר למערכת להעביר יותר מ-4,000 מיליארד ביט בשנייה בתקשורת אינטרנט, או מספר בלתי מוגבל של ערוצי וידיאו דיגיטלי בשנייה. קיבולת זו גדולה פי 1,500 מהתצרוכת הנוכחית של ישראל.

מדיטרניאן נאוטילוס נמצאת בשליטת (51%) חברת אחזקות משותפת לטלקום איטליה (70% מחברת האחזקות) לבין פישמן אחזקות (30%). שאר השותפים במד נאוטילוס הם חברות בינלאומיות בבעלות גורמים ישראלים: גלובסקום - 15%, כללקום - 15%, עורק - 9% וקמא תקשורת - 10%. מד נאוטילוס הוקמה ב-2000 כחלק מפרויקט נאוטילוס של טלקום איטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully