וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן תשקיע מאות מיליוני דולר בהודו

אורה קורן

29.5.2008 / 7:09

חתמה אתמול על מזכר הבנות עם סיגרון ההודית לשיתוף פעולה בבנייה למגורים ומסחר. סך ההשקעה בשותפות - חצי מיליארד דולר

חברת דלק נדל"ן נכנסת להשקעת ענק בהודו: החברה חתמה אתמול על מזכר הבנות עם סיגרון ההודית לשיתוף פעולה בבנייה למגורים ומסחר. לסיגרון "בנק" קרקעות בהודו, ולדברי מקורביה, היקפו 30 אלף אקר, מהם 13 אלף מופשרים לבנייה. על פי ההסכם תוקם חברה משותפת בבעלות שווה לסיגרון ולדלק, אליה יוכנסו הקרקעות של סיגרון. דלק תשקיע בחברה הון בהיקף של מחצית משווי הקרקעות. חברות נוספות שבחנו במקביל את העסקה היו אפריקה ישראל, שיכון ובינוי וגזית גלוב.

מקורבים לסיגרון העריכו את שווי הקרקעות שלה ביותר ממיליארד דולר, אולם לא כולן ייכנסו בהכרח לחברה המשותפת. ההערכות של המקורבים הן כי דלק תשקיע כ-500 מיליון דולר בעסקה. החברה המשותפת תוכנס לשלד בורסאי בהודו או בישראל. מלבד הפעילות בהודו, צפויים השותפים לבצע בעתיד עסקות גם בסין ובוייטנאם. בשלב הראשוני נכנסת דלק נדל"ן ללא שותפים נוספים, אך ל-TheMarker נודע כי החברה מנהלת מגעים עם גופים מוסדיים ישראליים שונים שיכנסו איתה לעסקה בשותפות, כלומר שיחזיקו כ-25% מהחברה החדשה שתוקם, ובכך תהפוך את ההשקעה עבור דלק נדל"ן להשקעה פיננסית. בעבר היו חברות הביטוח מנורה מבטחים והפניקס שותפות בעסקות שונות עם דלק נדל"ן ושותפים נוספים ברחבי העולם. ההערכות אם כך לגבי הסכום הסופי שאותו תשקיע דלק בעסקה במידה וייכנסו השותפים הן 200 מיליון דולר.

העסקה התגבשה באמצעות אתר www.businessbroker.co.il. מקורבים לסיגרון אמרו כי לחברה קרקעות במיקומים מצויינים, בין השאר בערים מומבאי, בנגלור, היידרבאד, פונה, בנדרה, פנוויל וצ'אניי. לדבריהם, זו החברה השנייה בהודו בהיקף בנק הקרקעות שלה. לדבריהם, לחברה אפשרות בנייה מיידית במאות מיליוני מטרים רבועים. בשיחה שנערכה לפני כמה שבועות עם TheMarker במהלך ביקורו בישראל, אמר ראג'יש נאיר, מנכ"ל ובעל השליטה בסיגרון, כי החברה ההודית מחזיקה קרקעות זמינות לבנייה בהודו בהיקף שבין 500 מיליון דולר למיליארד דולר, ובבעלותה גם מאות דירות בבנייה. "חשובה לנו החשיפה הבינלאומית של השותף הישראלי ובנוסף, אנחנו מחפשים סינרגיות של הקבוצה הישראלית וההודית. הכוונה להכניס שותף שיש לו גם טכנולוגיה ויכולת תכנון שחסרות לנו, ואנחנו נספק למיזם המשותף את המומחיות שלנו בשוק ההודי", אמר. לדלק נדל"ן, המנוהלת על ידי איליק רוז'נסקי, פעילות ענפה בחו"ל, בעיקר באירופה ובקנדה.

סיגרון פועלת כמה שנים בהודו באמצעות חברות קטנות, שאוחדו לקבוצה אחת ב-2005. מרכזי הפעילות של החברה הן מומביי וגואה. עיקר הפעילות מיועדת למגורים (95%) והשאר בנייה להשכרה לעסקים. נאיר אמר כי הרווח של סיגרון ב-2007 היה 15 מיליון דולר, "ואם הכל יתקדם כשורה, הרווח השנה יהיה 40 מיליון דולר". לדבריו, בנוסף לאישורי הבניה שיש לחברה, היא קיבלה אישור לבנות שלושה איזורי סחר חופשי בהודו, כשאחד מהם מיועד לסחר ביהלומים ואבנים יקרות אחרות.

המהלך מהווה גיוון של תיק ההשקעות של דלק נדל"ן. אחרי בחינת המדינה, הגיעו בדלק למסקנה כי אין לחברה שום יתרון יחסי בהשקת פעילות יזמית עצמאית במדינה. מדובר במזכר הבנות ראשוני, וכעת מתבצעות בדיקות הנאותות כלכליות ומשפטיות לצורך השלמת העסקה. דלק נדל"ן פעלה עד כה בעיקר בישראל, מערב אירופה (בריטניה, שוויץ, גרמניה, פינלנד) וקנדה, הנחשבות לסולידיות יותר ונהנות מכלכלות יציבות.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully