וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל: רווחי כי"ל מכסים על ההפסדים בצים

נתן שבע

29.5.2008 / 9:06

הרווח הנקי של החברה עלה ב-164% ל-111 מיליון דולר. את מרבית הרווח תורמת חברת הדשנים בסך כולל של 181 מיליון דולר

הרווחים בכי"ל מקפיצים גם את רווחי החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר, ומכסים על הפסדים בצים. הרווח הנקי של החברה עלה ב-164% ל-111 מיליון דולר. את מרבית הרווח תורמת חברת הדשנים בסך כולל של 181 מיליון דולר שחוותה רבעון שיא עם העלייה במחירי האשלג והפוספאט. אולם על החגיגה במגזר השנים מעיבים התוצאות של חברת הספנות צים. החברה הפסידה במהלך הרבעון 29 מיליון דולר לעומת רווח של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ותרמה להפסד של 28 מיליון דולר לחברה. גם יצרנית השבבים טאואר שבשליטת החברה הפחיתה 11 מיליון דולר מתוך רווחי החברה.

ההפסדים בצים נרשמו למרות עלייה של 31% בהכנסות ל-1.04 מיליארד דולר - עלייה הנובעת מגידול בכמויות ההובלה ובדמי הובלה ומהכנסות החברות הבנות. בתקופת הדו"ח עלה מחיר ההובלה הממוצע למכולה בכ-11.7%, והכמות המובלת צמחה בשיעור של 10.1%. אולם למרות העלייה בהכנסות, צים לא יכלה להוצאות הדלק שקפצו ב-83%, כאשר עלייה של 26.1% נרשמה בהוצאות על דמי חכירת האוניות. העלייה בהוצאות מחקה את הרווח הגולמי של צים, כאשר ברבעון המקביל היה לחברה רווח גולמי של 33 מיליון דולר. בעקבות זאת, עברה החברה לישראל להפסד תפעולי של 32 מיליון דולר, לעומת רווח של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

רבעון לא קל עבר גם על בז"ן שסבלה מירידה חדה במרווחי הזיקוק. בעקבות זאת רשמה החברה לישראל רווח של 2 מיליון דולר בלבד מבז"ן, בעוד לא רשמה רווחים מהחברה ברבעון המקביל. פעילות החברה בדרום אמריקה בתחום החשמל, המרוכזת תחת אינקיה אנרג'י לימיטד, ייצרה לחברה רווח של 4 מיליון דולר. הוצאות המימון עלו ל-106 מיליון דולר, לעומת הוצאות מימון של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול שנבע מאיחודה של בז"ן ואינקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully