וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי שקלאר: "מדיניות של הענקת רשיונות במקום זכיונות מנוגדת לכל היגיון"

רוני קורן-דינר

18.10.2001 / 17:10

יו"ר מועצת הרשות השנייה אמר את הדברים בתגובה לדבריו של שר התקשורת, שהמליץ אתמול להעביר את השוק לשיטת הרשיונות לכל גוף שיעמוד בתנאי הסף

מוטי שקלאר, יו"ר מועצת הרשות השנייה, תוקף היום את המלצתו של שר התקשורת, ראובן ריבלין, להעביר את שוק הטלוויזיה המסחרית לשיטת הרשיונות. "מדיניות של הענקת רשיונות במקום זכיונות מנוגדת לכל היגיון", אומר שקלאר. "מדיניות של הענקת רשיונות אוטומטית לגופים קיימים מנציחה שליטה של אליטות כלכליות במדינה ללא בקרה".

"תפקיד המדינה, באמצעות הרשויות הרגולטוריות, הוא לבחון זכאות לקבלת זיכיון בהתאם לפרמטרים ולקריטריונים המשקפים את טובת הציבור, ואשר אי שקלולם יפגע בעיקר בפלורליזם ובמגוון השידורים", הוסיף שקלאר.

אתמול התקיימה פגישה בין השר ריבלין, שר המשפטים, מאיר שיטרית, והשרה ציפי לבני מטעם משרד האוצר, במטרה להעניק לבעלי הזיכיון בערוץ 2 רשיונות שידור במקום לפרסם מכרז לתקופת זיכיון נוספת (תקופת הזיכיון הנוכחית מסתיימת בנובמבר 2003). ריבלין המליץ עוד לפתוח את השוק לתחרות כך שגופים נוספים המעוניינים בכך יוכלו לקבל רשיונות לערוצי טלוויזיה מסחריים באמצעות לוויין, בתנאי שיעמדו בתנאי הסף שייקבעו.

גם בקרב זכייניות ערוץ 2 מעוררת המלצתו של ריבלין אי נוחות. "אם שר התקשורת יפתח את השוק לרשיונות, הוא יצטרך לתת דין וחשבון לציבור על הרמה הנמוכה של התוכן בערוצים המסחריים", אמר עוזי פלד, מנכ"ל טלעד.

לדברי פלד, מתחילת השנה הפסידו זכייניות ערוץ 2 ביחד כ-15 מיליון דולר הכנסות, והפסדיהן צפויים להרקיע שחקים עם כניסת ששת הערוצים המסחריים החדשים (הערוץ השלישי וחמשת הערוצים הייעודיים). "תקציבי הפרסום בערוץ 2 ירדו ב-20% יחסית לשנה שעברה כתוצאה מהמצב הבטחוני וההאטה הכלכלית - כאשר ערוץ 2 הוא עדיין המדיה היחידה לפרסום בטלוויזיה. בשנה הבאה עוגת הפרסום לא עומדת לגדול, רק להתחלק בין יותר בעלי ערוצים. הרגולטור שיאפשר לכל אחד להקים ערוץ מסחרי ייכנס להיסטוריה כמי שקבר את הסיכוי לטלוויזיה מקורית-איכותית במדינת ישראל", אמר פלד.

התנגדותם של הרשות השנייה והזכיינים לא השפיעה על ריבלין מאז החל לפעול בנושא. "הוא לא משה שירד עם לוחות הברית בידיו, אפשר להחליף אותו", אמר על שקלאר לפני כשלושה חודשים, כאשר התגלעה ביניהם המחלוקת לראשונה.

ביום ראשון הקרוב שוב ידונו ריבלין, שטרית ולבני בעתידו של ערוץ 2. לאחר שתגובש הצעה היא תועבר לוועדת השרים לענייני חקיקה, שתדון בפרק התקשורת של חוק ההסדרים במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully