וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוקים באוויר: 410 אלף דולר נתפסו במכס

זוהר בלומנקרנץ

29.5.2008 / 11:44

14נוסעים שהגיעו מארה"ב לישראל נחשפו ו-410 אלף דולר במזומנים, המחאות וזהב, נתפסו על ידי המכס במבצע ראשון מסוגו

14 נוסעים שהגיעו מארה"ב לישראל נחשפו ו-410 אלף דולר במזומנים, המחאות וזהב, נתפסו במבצע ראשון מסוגו - שזכה לשם ירוקים באוויר, משותף לרשויות המכס של ישראל וארה"ב, שנועד לחשוף הברחות כספים לא מדווחים - כך נמסר אתמול מרשות המיסים בישראל. המבצע נערך בו זמנית בשתי המדינות, בשבוע האחרון כאשר מטרתו איתור בלדרי כספים בטיסות בין המדינות, תוך אכיפת חובת הדיווח בארץ ובארה"ב. המאמץ המשולב הביא עוד למעצרם של מספר נוסעים בארה"ב.

כל הנכנס לישראל וממנה חייב על פי החוק לדווח על כספים שעימו בסכום השווה ל-90 אלף שקל או יותר, בארה"ב קיימת חובת דיווח על סכום העולה על 10,000 דולר. התפיסה הגדולה ביותר בארץ היתה בנתיב עליו הושם דגש מיוחד: ארה"ב - ישראל דרך עמאן. במעבר הגבול אלנבי נתפסו כ-49 אלף דולר לא מדווחים ברשותו של אזרח אמריקאי שהיה בדרכו לרמאללה.

בארה"ב הסכום הגדול ביותר נתפס אצל תושבת ארגנטינה שעמדה לצאת משדה התעופה ניוארק, כשברשותה 130,145 דולר ללא דיווח. בנוסף לכספים, נתפסו במהלך הפעילות בנתב"ג אצל תושבת ירושלים, כבת 50, תכשיטי זהב ויהלומים בשווי של כ-60 אלף דולר שהוטמנו על גופה. במסגרת המבצע נפרשו נקודות ביקורת ובדיקה בכל המעברים הבינלאומיים בישראל ובארה"ב. המבצע נוהל בארץ ממטה היחידה למלחמה בסמים והלבנת הון ברשות המסים בירושלים ונטלו בו חלק עובדי יחידות חקירות מכס ומע"מ ירושלים, כלל בתי המכס ובפרט נתב"ג ויחידת המעברים. כמו כן סייעו משטרת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון ויחידות נוספות.

לרגל המבצע הגיעה לישראל משלחת רמת דרג מארה"ב בראשותה של מרסי פורמן, סמנכ"ל חקירות ברשות האכיפה של המכס ומחלקת ההגירה בארה"ב וכן חוקרים מרשויות המכס האמריקאי אשר ישבו במטה המבצע בבירה. פורמן נפגשה עם דורון ארבלי, ראש מינהל המכס וחקירות ברשות המסים ובכירים נוספים. השניים קיימו שיחות בדבר שיתוף פעולה בין גופי המכס המקבילים, הידוק שיתוף הפעולה ואפשרויות הגברת האכיפה, בדגש על עצירת מימון של גורמי טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • מכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully