וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדים של 27 מיליון שקל למעריב

29.5.2008 / 12:05

העיתון יפרסם היום דו"חות כספיים לרבעון הראשון, שיצביעו על המשך ההידרדרות בשל ירידה נוספת בפרסום. ההפסד התפעולי הוכפל

כניסתה של הנהלה חדשה ועורכים חדשים למעריב הפיחו בחצי השנה האחרונה תקוות בחלק מעובדי מעריב ובבנקים המממנים את העיתון. בחצי השנה האחרונה ניכר שיפור משמעותי בדיווח החדשותי של העיתון ובתחקירים שהוא מוביל על ידי העורכים דורון גלעזר ורותי יובל. ממידע שהגיע לידי TheMarker עולה כי מעריב תפרסם היום דו"חות כספיים לרבעון הראשון של השנה, שיצביעו על הידרדרות נוספת בתוצאות הכספיות, וזאת בשל ירידה נוספת בפרסום. ההפסד התפעולי של העיתון הוכפל ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכם ב-23 מיליון שקלים. ההפסד הנקי של העיתון ברבעון הראשון הסתכם ב-27 מיליון שקל. התוצאות של העיתון ברבעון הראשון הן בניגוד גמור לתחזיות שפורסמו בשבועות האחרונים בעיתונים, לפיהן הקיצוצים הדרמטיים בכוח האדם, המיזוג של אתר האינטרנט NRG והקטנת צריכת הניירת של העיתון - יביא לשיפור בתוצאות הכספיות. אמנם מעריב הצליח להקטין בהוצאות, אך ההכנסות שלו יורדות בקצב מהיר יותר בעקבות נטישת מפרסמים.

לפני שבועיים הודיע מעריב לבורסה כי במסגרת הסכם מימון חדש אליו הגיע עם הבנק המלווה שלו - בנק הפועלים - הוא מתחייב לקיצוץ נוסף בכח האדם בחברה. ההערכות הן שמעריב יקצץ כ-100 עובדים וירע את התנאים לעובדים רבים אחרים. ב-30 באפריל הגיע מעריב להסכם עם בנק הפועלים, שהוא יהיה המממן העיקרי של קבוצת החברה. בין היתר, הוקטן החוב של הוצאת מודיעין כלפי הבנק בכ-30 מיליון שקל. בהודעה נכתב, כי "ניתנו בטחונות נוספים לטובת הבנק על ידי הוצאת מודיעין, וניתנה התחייבות לא לשעבד נכסים ללא אישור הבנק, למעט שיעבודים שהוחרגו מראש". החברה התחייבה להגיש לבנק עד ל-30 ביוני תוכנית עיסקית לשנים 2010-2009, שתהיה מקובלת על הבנק. הוצאת מודיעין תחתום לטובת הבנק על כתב התחייבות לשמירה על יחסים פיננסיים מעודכנים.

מעריב העריך אז בהודעתו, כי יגיע לאיזון תפעולי במהלך 2009, זאת לאחר סבב מינויים שערך גם בעיתון וגם באתר האינטרנט שלו. מעריב סיים את 2007 עם הפסד תפעולי של 71.8 מיליון שקל - יותר מכפול מהשנה שעבר אותה סיימה עם הפסד תפעולי של 31.2 מיליון שקל. ההפסד הנקי תפח בשנה שעברה ל-81 מיליון שקל לעומת 52 מיליון שקל בשנת 2006.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully