וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצנוח: 3.24 שקלים

יובל מעוז

29.5.2008 / 18:00

הדולר ממשיך להיחלש במסחר בין הבנקים, כאשר היום נחלש המטבע האמריקאי ב-1.55%, ל-3.24 שקלים. היורו קרוב לשפל של 5 שנים

הדולר ממשיך להיחלש במסחר בין הבנקים, כאשר היום נחלש המטבע האמריקאי ב-1.55%, ל-3.24 שקלים לדולר. המטבע האמריקאי נסחר בשפל של 11 שנה, כאשר הוא נסחר ברמת מחיר זו בפעם האחרונה בינואר 97'.

היורו נסחר אף הוא בירידות במסחר בין הבנקים ושערו היציג יורד היום ב-2.15% ל-5.145 שקלים ליורו. שער היורו קרוב לשפל של 5 שנים, כאשר המטבע האירופי נסחר ברמה זו בפעם האחרונה בינואר 2003. בעולם מתחזק הדולר ב-0.46% ל-1.5568 דולר ליורו. הדולר מתחזק בעולם מול המטבעות העיקריים ועולה לרמת שיא של שבועיים מול היורו לאחר שנשיא הבנק הפדרלי של מדינת דאלאס רמז כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב. בנוסף, הדולר מתחזק לקראת פרסום דו"ח צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון הראשון. לפי ההערכות, הצמיחה צפויה להיות מהירה מההערכות.

הגורמים שתמכו בהתחזקות השקל התמתנו מאוד באחרונה - כך טוענים כלכלני הראל פיננסים, אשר צופים עלייה של 1.8% בשער הדולר בחצי השנה הקרובה לשער של 3.35 שקלים לדולר. בהראל מסבירים את מגמת התחזקות השקל עד כה בצמיחה מהירה במשק לעומת מדינות מתקדמות אחרות, בהמשך ההשקעות הזרות בישראל למרות משבר האשראי העולמי ובהתמתנות של השקעות של ישראלים בחו"ל. כעת, טוענים בהראל, השתנו הגורמים שתמכו בהתחזקות המטבע המקומי, וחלקם אף שינו כיוון. "הצמיחה במשק צפויה להאט, ההשקעות הזרות בארץ יקטנו וההשקעות של ישראלים בחו"ל יצמחו מחדש. בנוסף, ההתערבות היומית של בנק ישראל להגדלת יתרות המט"ח תומכת גם היא בהיחלשות השקל".

בהראל מסייגים את התחזית לפיחות של השקל, ואומרי כי "קצב הפיחות לא יהיה מהיר מדי. חריגה של האינפלציה מעל ליעד תפגע באמינות המדיניות של בנק ישראל, שבמקרה כזה יפעל לעצירת הפיחות על ידי העלאה מהירה של הריבית במשק או יפסיק ההתערבות בשוק המט"ח". כלכלני הראל מתייחסים גם להעלאת הריבית האחרונה של בנק ישראל, אשר העלה את הריבית במשק ב-0.25% ל-3.5%. "הבנק הכין את הקרקע לעליות ריבית נוספות בחודשים הקרובים במידה ולא תהיה ירידה באינפלציה ובציפיות לאינפלציה. בנוסף, הבנק מרגיש צורך להזכיר לציבור שהוא מחויב ליציבות המחירים, לאחר ההחטאה הניכרת של יעד האינפלציה בחודשים האחרונים". כלכלני הראל צופים כי הריבית במשק תהיה 4.5% בעוד חצי שנה - 1% מעל הריבית במשק כיום. תחזית האינפלציה של הראל לחודש מאי עומדת על 0.6%, ועל 0.4% בחודש יוני. כלכלני הראל צופים גם כי בנק הפדרלי של ארה"ב יעלה את הריבית ב-0.15% תוך חצי שנה לרמה של 2.15%. בהראל ממליצים על השקעה באפיק איגרות החוב של המדינה צמודות המדד.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully