וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבוע כחול: עלייה של פי שלושה ברווח הנקי

יובל מעוז

29.5.2008 / 17:04

רשת המזון שבבעלות קבוצת אלון של דודי ויסמן, רשמה רווח נקי של 65 מיליון שקל, על אף התגברות התחרות ומשבר חרם החרדים

רבוע כחול, שבבעלות קבוצת אלון של דודי ויסמן, סיימה את הרבעון של 2008 בעלייה של פי שלושה ברווח הנקי ל-65 מיליון שקל, זאת על אף התגברות התחרות בענף הקמעונות, משבר חרם החרדים על רשת שפע שוק, ואי הכללת הכנסת חג הפסח בתוצאות הרבעון. ההכנסות ברבעון עלו ב-7.5% לעומת הרבעון המקביל ל-1.8 מיליארד שקל. העלייה בהכנסות נבעה מהכנסות של 11 סניפים חדשים של הרשת. גם ההכנסות מחנויות זהות עלו ב-1.1% לעומת 5.1% ברבעון המקביל, אשר כלל את המכירות של חג הפסח. גם התרחבות בי גרופ, כפר השעשועים לשעבר, ואיחוד רווחי ורדינון ונעמן פורצלן תרמו לעלייה בהכנסות. כאמור, תוצאות חג הפסח לא נכללות בתוצאות הרבעון, אשר ייכנסו לתוצאות הרבעון השני.

הרווח הגולמי של החברה עלה ב-13.5% ל-503.5 מיליון שקל. שיעור הרווחיות הגולמית של החברה (חלק הרווח הגולמי מסך ההכנסות) עלה ל-27.6% לעומת 26.2% ברבעון המקביל. החברה מייחסת את העלייה ברווחיות הגולמית לשיפור בהסכמים עם ספקים, הצלחת מרכולי מגה בעיר אשר כיסו על ההנחות ברשתות שפע שוק ומגה לנוכח התחרות הגוברת הענף הקמעונות. הרווח התפעולי של רבוע כחול עלה ב-13% ל-90.2 מיליון שקל לעומת 79.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית (חלק הרווח התפעולי מסך ההכנסות) בניכוי פחת ושערוך נכסים ירדה ל-4.25% לעומת 4.68% ברבעון המקביל.
רבוע כחול רשמה גם ירידה בהוצאות המימון, כאשר הוצאות המימון נטו ברבעון היו 8.2 מיליון שקל לעומת 36 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רשת רבוע כחול מפעילה 188 סניפים לשיווק קמעונאי באמצעות רשתות רבוע כחול, שפע שוק, מגה, מגה בעיר ועוד. בחודש מארס השנה הוכרז בעדה החרדית חרם על סניפי שפע שוק, מכיוון שחברת דור אלון, המחזיקה ברבוע כחול, הפעילה את חנויות AM:PM בשבתות. רבוע כחול מצהירה כי במספר חנויות של שפע שוק הממוקמות בשכונות דתיות חלה ירידה משמעותית במכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • רבוע כחול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully