וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד משפיעה הירידה בדולר על שוק המכוניות?

דורון שלו

29.5.2008 / 17:13

הדולר צונח מדי יום לשפל חדש ומחירי המוצרים המיובאים אמורים לרדת. האם הירידות הגיעו לשוק הרכבים האמריקאים? בשיעור מתון

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכה: ענת ברק)

הדולר צונח מדי יום לשפל חדש אל מול השקל ומחירי המוצרים המיובאים אמורים לרדת. טענות רבות נשמעות על כך שהצרכן לא ממש נהנה מהדולר החלש ושהיבואנים לא מורידים את המחירים, למרות שהם אמורים לעשות כן. אחד המוצרים האהובים על הצרכן הישראלי, אם לא האהוב מכולם, הוא המכונית. חולשת הדולר צריכה להשפיע על הרכישה של רכבים המיוצרים בארה"ב באופן מיידי.

"עקב ירידת הדולר הורדנו את המחירים בכל הדגמים בצורה משמעותית" אומר בני רוטנברג, מנכ"ל חברת 'מכשירי תנועה', יבואנית רכבי קרייזלר, דודג' וג'יפ לישראל. "מחירו של דגם PT של קרייזלר, לדוגמא, ירד לפני כשבוע מ-162 אלף שקל ל-147 אלף שקל. המחיר של ג'יפ קומפס ירד מ-191 אלף שקל ל-180 אלף שקל".

האם אתם רואים יותר התעניינות מצד הצרכנים בתקופה האחרונה?

"ישנה עלייה משמעותית של תנועה באולמי המכירות וזה מתבטא במכירות. רשמנו ברבעון הראשון של השנה גידול של כ-50% במכירות לעומת הרבעון המקביל לפני שנה. ישנה מגמה, והישראלים מבינים שכיום, עם מטבע כל כך נמוך, יותר כדאי להם לקנות רכבים אמריקאים. אני חושב שהמגמה תתגבר בהמשך השנה".

רוטנברג מציין, כי הוזלת המחירים מסייעת לישראלים רבים להגשים את החלום האמריקאי, "אחת הסיבות המרכזיות לגידול במכירות נובעת מכך שאנשים שרצו כל השנים לרכוש ג'יפ ולא הרשו לעצמם, יכולים לעשות זאת עכשיו ביתר קלות".

אז רוכשים רכב יותר בזול, אבל כידוע, האמריקאיות זוללות דלק.

"זו דעה קדומה. היום צריכת הדלק של מכוניות אמריקאיות אינה שונה ממכוניות אירופאיות או יפאניות. המנועים מיוצרים היום בשיתוף עם חברות יפאניות, כך שאין בכלל הבדל. בדגמי הארבע על ארבע, האמריקאיות לעתים אף יותר חסכוניות מהמקבילות היפאניות".

מה ההערכה שלך ביחס לגובהו של שער הדולר מול השקל בהמשך השנה?

"אנחנו עובדים על פי הערכה שהרמה הנוכחית תשאר עד סוף השנה. אם הדולר ישנה כיוון, נפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully