וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס מפטרת 19 אלף עובדים

29.5.2008 / 23:27

לנוכח הירידה במכירות הרכב בארה"ב ונסיקת מחירי הבנזין. המפוטרים מהווים מעט יותר מרבע מעובדי הצווארון הכחול של החברה בארה"ב

ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול GM) הודיעה היום כי 19 אלף עובדים במפעליה בארה"ב - מעט יותר מרבע מעובדי הצווארון הכחול של החברה בארה"ב - הסכימו לחבילות פרישה שהוצעו להם. הודעת GM מהווה את המהלך האחרון במסגרת מאמצי יצרנית המכוניות לצמצם את הוצאותיה, לנוכח הירידה במכירות הרכב בארה"ב ונסיקת מחירי הבנזין. חבילות פרישה מוקדמת וחבילות פיצויים בתמורת לעזיבת החברה הוצעו לכל 74 אלף עובדי קווי הייצור של החברה בארה"ב - מהלך שנועד לסלול את הדרך לגיוס עובדי חדשים בשכר נמוך יותר, בהתאם להסכם שהושג בשנה שעברה בין החברה לאיגוד עובדי הרכב בארה"ב.

GM מסרה כי מרבית העובדים שהסכימו לחבילות פיצויים או פרישה, אשר חלקן כוללות תשלום חד פעמי של 140 אלף דולר, צפויים לעזוב את החברה עד תחילת חודש יולי. למעלה מ-34 אלף מעובדי GM הסכימו לחבילות פרישה דומות בשנת 2006.
GM, בדומה ליצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות האחרות, פורד וקרייזלר, הגיעו בשנה שעברה להסכם עם איגוד עובדי הרכב (UAW) המתיר להן לגייס עובדים חדשים בשכר התחלתי של 14 דולר לשעה, או כמחצית מהשכר הממוצע הנוכחי לשעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully