וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית ברני: אם סיסטמס עשויה להכות את תחזיות הרווח לרבעון השלישי

גיא ימין

18.10.2001 / 20:45

בית ההשקעות גורס כי תחזית להפסד של 12 סנט למניה ברבעון השלישי עשויה להתברר כשמרנית; התייצבות מחירי הפלאש צפויה לסייע לשולי הרווח

האנליסטים של בית ההשקעות סלומון סמית ברני יצאו מעודדים משיחה שערכו שלשום עם דב מורן, מנכ"ל אם סיסטמס . מטרת הפגישה היתה "עדכון לגבי מגמות בעסקים", ולפחות מבחינת אם סיסטמס היא השיגה את יעדיה, שכן בסלומון מעריכים עתה כי החברה כבר עברה את הגרוע ביותר.

"יצאנו מהפגישה עם הרושם שמומנטום חיובי בהכנסות ובשולי הרווח כבר נמצא באופק", אומרים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה. עד כדי כך, שעל אף שהאנליסטים מותירים על כנה תחזית להפסד של 11 סנט למניה ברבעון השלישי, הם סבורים כי החברה עשויה להביס את ההערכות הללו. אם סיסטמס עצמה צפויה לפרסם את הדו"חות ב-24 באוקטובר, והיא העריכה כי תציג הפסד של 12 סנט למניה.

מהם הזרזים לשיפור בשולי הרווח אותו צופים האנליסטים? הזרז הראשון, לדעת האנליסטים, הוא האמצעים לקיצוץ בהוצאות בהם נוקטת החברה. זו הודיעה על נקיטת צעדי התייעלות וצמצום ההוצאות התפעוליות עם פרסום תוצאות הרבעון השני, ובסלומון מאמינים כי יהיה לכך ביטוי בתוצאות הרבעון השלישי.

בנוסף, מעריכים האנליסטים כי מחירי שבבי זיכרון הפלאש של החברה מתייצבים, לאחר ירידות מחירים שנבעו מהאטה בביקושים. המוצרים של אם סיסטמס מבוססים על רכיבי זיכרון אלה, והירידה בשוויים הובילה את החברה למחיקות של 18.8 מיליון דולר ברבעון השני ושל 30.2 מיליון דולר בחצי הראשון של השנה. התייצבות המחירים צפויה לסייע לשולי הרווח של החברה ולמנוע מחיקות בסדרי הגודל שנראו בשני הרבעונים הראשונים של השנה.

באם סיסטמס מעריכים כי החברה קרובה להודיע על תחילת שיווקו של מוצר חדש לשוק הטלפונים החכמים, וכי האוריינטציה שלה היא לכיוון שוק הסלולר ברשתות GPRS (דור 2.5). בהקשר זה, צפויה השותפות הארוכה של אם סיסטמס עם AMD (סימול AMD) לסייע לחברה.

האנליסטים בסלומון מתייחסים ל"הרגעת" הרווח שפירסמה החברה לפני כחודש. בעקבות אזהרת רווח של המתחרה סנדיסק (סימול SNDK) חזרה החברה על התחזיות שהוציאה עם פרסום דו"חות הרבעון השני. מורן העריך אז כי החברה אינה צופה צמיחה ברבעון השלישי, כך שמשמעות ההרגעה היתה שהחברה מצפה להכנסות של הרבעון השני גם ברבעון השלישי, כלומר ברמת ה-9.4 מיליון דולר.

ב"הרגעת" הרווח ציינה אם סיסטמס כי מכירות ה-DiskonKey הן חזקות. מוצר זה, כרטיס זיכרון נייד לשוק המחשבים הניידים, תרם 12% מהכנסותיה של החברה ברבעון השני. המוצר משווק בשלב זה על ידי דל , קומפאק ו-IBM , ובסלומון מעריכים כי הוא יניב הכנסות כוללות של 7 מיליון דולר ב-2001.

בבית ההשקעות מותירים המלצת "תשואת יתר" למניה על כנה, ומעריכים כי החברה תציג הכנסות של 46.6 מיליון דולר והפסד של 39 סנט למניה ב-2001. החברה לא צפויה לעבור לרווחיות גם ב-2002, והאנליסטים מעריכים כי היא תרשום הפסד של 14 סנט למניה על הכנסות של 65 מיליון דולר באותה שנה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully