וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית נהרגה ו-3 נפצעו בפיגוע ירי ליד יריחו; ירי על גילה

הארץ

18.10.2001 / 22:01

מדיווח ראשוני עולה כי האישה נהרגה מירי על מכוניתה ממארב בצומת נבי-מוסא בכביש ירושלים-יריחו

מאת עמוס הראל, ברוך קרא והסוכנויות

אזרחית ישראלית נהרגה ושלושה בני אדם נפצעו בפיגוע ירי הערב (חמישי) סמוך להתנחלות מצפה יריחו. פצוע אחד אנוש מטופל במקום, ושני פצועים במצב בינוני-קל מפונים לבית החולים. מדיווח ראשוני עולה כי האישה נהרגה מירי על מכוניתה ממארב בצומת נבי-מוסא בכביש ירושלים-יריחו.

ירי החל הערב לעבר שכונת גילה בירושלים, לראשונה מאז סוף אוגוסט. מהירי לא היו נפגעים אך כמה בניינים נפגעו. בשכונה הוכרזה כוננות מחשש לירי פצצות מרגמה. הירי בגילה בא בעקבות הריגתו של בכיר המבוקשים בבית לחם, עאטף עביאת, בפיצוץ מכונית בעיר. שני פעילי פתח נוספים נהרגו בפיצוץ. לשכת ראש הממשלה לא קיבלה אחריות לפיצוץ ומסרה כי מדובר ב"תאונת עבודה".בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים על הפיצוץ. הפלשתינאים מאשימים את ישראל בהתנקשות בחיי עביאת.

עביאת אחראי לשורה ארוכה של פיגועי ירי באזור בית לחם, בהם גם רצח שרית עמרני מההתנחלות נוקדים לפני כחודש. עביאת חשוד ברצח שלושה חיילים ואזרח נוסף.

שני ההרוגים הנוספים הם אנשי הפתח עיסא חטיב ואברהים עבידאללה. מקורות בפתח בבית לחם אמרו כי עביאת קיבל את המכונית היום וזאת היתה הנסיעה הראשונה שלו במכונית. הפיצוץ קרה דקות מעטות לאחר שהחל לנסוע בכביש בין בית לחם לבית צחור. לדברי המקור, המכונית היתה גנובה. בכירי תנועת הפתח באזור רמאללה התכנסו הערב, לדון בדרכי התגובה על הריגת השלושה.

עמרני בת ה-25 נהרגה מירי לעבר המכונית בה נסעה מדרום לבית לחם. בעלה שי, שנהג במכונית, נפצע קשה. שלושת ילדיהם של בני הזוג - ילדה בת 4, פעוט בן שנתיים ותינוק בן שלושה חודשים - היו עדים לפיגוע אולם לא נפגעו בעצמם. הרשות דיווחה כמה פעמים על מעצרו של עבאיית, בהתאם לדרישת ישראל, אולם הוא שוחרר מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully