וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לצלול: היציג - 3.233 שקלים

יעל פולק

30.5.2008 / 13:02

המטבע האמריקאי נחלש היום ב-0.88%. השקל התחזק גם לעומת היורו שנחלש ב-1.356%. היציג: 5.0048 שקלים ליורו

נראה שהדולר ממשיך לשבור מחסומים פסיכולוגיים: המטבע האמריקאי נחלש היום ב-0.88% והשער היציג נקבע ברמה של 3.233 שקלים לדולר. מאז תחילת 2008 התחזק השקל מול היורו ב-9%, מול הדולר ב-15% ואפילו מול הדולר הקנדי התחזק השקל ב-16%. השבוע איבד הדולר יותר מ-2.6%.

השקל התחזק היום גם לעומת היורו שנחלש ב-1.356% - והשער היציג נקבע ברמה של 5.0048 שקלים ליורו, הקרובה לרמה בה נסחר לאחרונה בשנת 2003. במהלך היום נסחר היורו ברמה של 5.0005 שקלים.

בסקירת המט"ח של כלכלני מריל לינץ' נאמר כי "האינפלציה הגבוהה מסייעת לשקל. אנו צופים כי השקל יישאר יציב בתקופה הקרובה. המטבע הישראלי מציג יציבות בשבועות האחרונים, בעיקר בשל התממשות חששות מהתגברות האינפלציה. הדולר יחזור לשוויו האמיתי כאשר ההתאוששות של הכלכלה האמריקאית תתומחר נכון בשווקים ולנוכח ההאטה המתונה בשווקים שמחוץ לארצות הברית".

"ברגע שנפרצו רמות שער החליפין בהן התערב בנק ישראל במסחר במטבע חוץ, השוק נלחץ מטה באופן משמעותי", אומר הבוקר איתי בן זיו, מנהל חדר עסקאות מט"ח בבנק לאומי. "אם בעבר סטיית התקן בשערי הדולר הייתה נמוכה, בחודשים האחרונים היא גבוהה מאוד והתנודות אותן אנו רואים הן חריפות במיוחד".

"השקל ניתק את עצמו מהנעשה בעולם"

"מרגע שנשברו הרמות בהן יזם בנק ישראל התערבות במסחר, ולא נרשמה עוד התערבות מיוחדת מכיוון הבנק - לא היה דבר שיוכל לעצור את המשך הנפילה של הדולר. השבוע, השקל התחזק מול הדולר על אף מגמה של התחזקות הדולר מול מטבעות אחרים בעולם - השקל למעשה ניתק את עצמו ממה שקורה בעולם".

"קשה לשים את האצבע על גורמים ספציפיים שיובילו להיפוך המגמה. למעשה, בניגוד לציפיות, העיסוק באפשרות לקיומן של בחירות בקרוב, הביא להמשך התחזקות השקל לעומת הדולר ונראה שיהיה צורך באירוע משמעותי על מנת להביא להתחזקות הדולר לעומת השקל".

בבנק לאומי צופים הבוקר כי "פער הריביות השורר בין המשק המקומי לאמריקאי וההתרחבות הצפויה בו, צפויים להמשיך ולתמול במטבע המקומי בטווח הקצר-בינוני. גם הנתונים הכלכליים הטובים שמציג המשק המקומי יתמכו במגמה. בהמשך, מיצוי מגמת הפחתות הריבית בארה"ב ושינוי כיוון בכלכלה האמריקאית יביאו להתחזקותו של הדולר בעולם, דבר שיבוא לידי ביטוי גם מול השקל".

ביחידת המחקר של בנק הפועלים מציינים כי "רמת השפל של הדולר מקשה על פעולת החיזוי עוד יותר מתמיד. כעת, נראה ששני גורמים משפיעים על השקל בכיוונים מנוגדים. מחד, השקל כיום חזק יותר מהרמה שבה החליט בנק ישראל להתערב במסחר בעבר. בעקבות זאת, גוברות ההערכות כי צעדים נוספים ייתכנו בקרוב. מאידך, פער הריביות בין השקל והדולר צפוי להתרחב בהמשך ולספק לשקל תמיכה נוספת".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully